Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Paniklösning på "fel" benmuskulatur?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Minimal" data-source="post: 1056688" data-attributes="member: 140666"><p>Fast varför egentligen? Mitt grundproblem är att jag på gymmet tränat i eftersträvan att snabbt och mycket bygga upp det s.k. "pumpet". När jag sen på våren börjar åka skidor så har jag alltid samma problem, pga just min typ av gymträning så stumnar (stava?) benen väldigt fort. </p><p></p><p>Jag må vara explosivt sätt mkt starkare än många, men uthållighets sätt svagare än dom flesta. Nu talar jag för hela kroppen, inte bara benen.</p><p></p><p>Därför, tänkte jag att jag ställer frågan ut på ett skidforum. Vad folket tror kan vara en snabb och effektiv träning för att så snabbt det är möjligt, justera mina muskeltyp, eller muskeluthållighet, syresättning etc. etc. Och jag tycker jag fått en jädra massa bra svar. Och är i full gång med många av tipsen här. Med just förhoppningen att åtminstone mina muskler har lite bättre förutsättningar för den fysiska aktivitet som skidåkning utsätter benmusklerna för. </p><p></p><p>Besides detta och förmodligen ännu mer, är självklart tekniken. Men det utesluter ju inte på något sätt, mitt muskelproblem. Är du med hur jag tänker?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Minimal, post: 1056688, member: 140666"] Fast varför egentligen? Mitt grundproblem är att jag på gymmet tränat i eftersträvan att snabbt och mycket bygga upp det s.k. "pumpet". När jag sen på våren börjar åka skidor så har jag alltid samma problem, pga just min typ av gymträning så stumnar (stava?) benen väldigt fort. Jag må vara explosivt sätt mkt starkare än många, men uthållighets sätt svagare än dom flesta. Nu talar jag för hela kroppen, inte bara benen. Därför, tänkte jag att jag ställer frågan ut på ett skidforum. Vad folket tror kan vara en snabb och effektiv träning för att så snabbt det är möjligt, justera mina muskeltyp, eller muskeluthållighet, syresättning etc. etc. Och jag tycker jag fått en jädra massa bra svar. Och är i full gång med många av tipsen här. Med just förhoppningen att åtminstone mina muskler har lite bättre förutsättningar för den fysiska aktivitet som skidåkning utsätter benmusklerna för. Besides detta och förmodligen ännu mer, är självklart tekniken. Men det utesluter ju inte på något sätt, mitt muskelproblem. Är du med hur jag tänker? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Paniklösning på "fel" benmuskulatur?
Tillbaka
Topp