Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Paniklösning på "fel" benmuskulatur?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 1056689" data-attributes="member: 102471"><p>Och läser du vad jag skriver och Pillard så hjälper inte mer styrketräning. Varken hög eller låg intensitet träning med benträning lär hjälpa. Bättre att sikta på andra saker där då. Min uthållighet har blivit mycket bättre med hjälp av cykling/löpning. Och mer allround träning än bara ben (maxar backsqaut max 5 gånger per år enligt rekomendationer på 1 rep). Kolla in KASK eller Wille:s träningsprogam som en riktpunkt. De riktar sig mot skidåkare. Även om Wille nu kör mer och mer Yoga oxå.</p><p></p><p>Edit: Såg ditt svar till Pillard nu. Och då du bygger muskler för allt annat än skidåkning så vet jag inte vad jag skall svara. Hargin och pojkarna tar säkert lika mycket som dig i backsquat men ingen aning hur de klarar av att åka skidor så länge som dom gör..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 1056689, member: 102471"] Och läser du vad jag skriver och Pillard så hjälper inte mer styrketräning. Varken hög eller låg intensitet träning med benträning lär hjälpa. Bättre att sikta på andra saker där då. Min uthållighet har blivit mycket bättre med hjälp av cykling/löpning. Och mer allround träning än bara ben (maxar backsqaut max 5 gånger per år enligt rekomendationer på 1 rep). Kolla in KASK eller Wille:s träningsprogam som en riktpunkt. De riktar sig mot skidåkare. Även om Wille nu kör mer och mer Yoga oxå. Edit: Såg ditt svar till Pillard nu. Och då du bygger muskler för allt annat än skidåkning så vet jag inte vad jag skall svara. Hargin och pojkarna tar säkert lika mycket som dig i backsquat men ingen aning hur de klarar av att åka skidor så länge som dom gör.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Paniklösning på "fel" benmuskulatur?
Tillbaka
Topp