Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Paniklösning på "fel" benmuskulatur?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Minimal" data-source="post: 1056693" data-attributes="member: 140666"><p>Jag tror och lyssnar på det du säger. Sen vill jag återigen förtydliga att det inte främst är konditionen jag suktar efter, den har inte känns som en begränsning i min skidåkning. När jag pratar kondition nu så menar jag flåset. <em>Sen kan man såklart gå djupare och faktiskt hävda att kondisen minsann också påverkar syresättning och blodflödet, och faktiskt också, på sikt, minska muskelns förmåga att bygga "pump". Men jag tror inte dessa totalt sett, tre veckor används allra bäst genom att utöva endast konditionsträning. </em></p><p></p><p>Baserat på egna teorier men framförallt också på många av de tips som skrivit, tror jag att dessa muskler behöver vänja sig vid en fysisk aktivitet och belastning, som är motsatsen till explosivitet. Därför tror jag fortfarande på planen att dubbla, trippla eller ännu mer..antalet reps på bra basövningar. För att sedan gå över på tidsmässigt längre aktivitetsbelastningar så som löpning, cykling, ja eller varför inte badminton. </p><p></p><p>Glöm inte bort tidsaspekten vi pratar om här, 3 veckor från start, nu bara 2. Hade jag efterfrågat en skidåknings-optimal träning att sysselsätta mig med under hela året, så hade Topic på tråden varit något helt annat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Minimal, post: 1056693, member: 140666"] Jag tror och lyssnar på det du säger. Sen vill jag återigen förtydliga att det inte främst är konditionen jag suktar efter, den har inte känns som en begränsning i min skidåkning. När jag pratar kondition nu så menar jag flåset. [i]Sen kan man såklart gå djupare och faktiskt hävda att kondisen minsann också påverkar syresättning och blodflödet, och faktiskt också, på sikt, minska muskelns förmåga att bygga "pump". Men jag tror inte dessa totalt sett, tre veckor används allra bäst genom att utöva endast konditionsträning. [/i] Baserat på egna teorier men framförallt också på många av de tips som skrivit, tror jag att dessa muskler behöver vänja sig vid en fysisk aktivitet och belastning, som är motsatsen till explosivitet. Därför tror jag fortfarande på planen att dubbla, trippla eller ännu mer..antalet reps på bra basövningar. För att sedan gå över på tidsmässigt längre aktivitetsbelastningar så som löpning, cykling, ja eller varför inte badminton. Glöm inte bort tidsaspekten vi pratar om här, 3 veckor från start, nu bara 2. Hade jag efterfrågat en skidåknings-optimal träning att sysselsätta mig med under hela året, så hade Topic på tråden varit något helt annat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Paniklösning på "fel" benmuskulatur?
Tillbaka
Topp