Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Park City vs Breckenridge
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skottaaret" data-source="post: 431204" data-attributes="member: 79929"><p>sant det att gratis catskiing inte går att klaga på <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Med häsnyn till första inlägget så kommer här lite punkter om breck och omnejd: (ej varit i park city)</p><p></p><p>Freeway - Största parken i breck. Känd för att ha största parkhoppen i USA. Även en grymt välshapead superpipe. Almänt stora krejjer.</p><p></p><p>Parklane - Mediumpark med möjlighet att kötta 6 hopp varje åk, plus olika rails, boxar o annat smått o gott. </p><p></p><p>Finns möjlighet att hitta sej lite puder, men inte känt för det. </p><p></p><p>Säsongskort ger obegränsad tillgång till Keystone och Arapahoe Basin (även Vail och Beaver Creek och Heavenly om man köper ett dyrare säsongskort)</p><p></p><p>Keystone "Area51" - Sjukt het park, eller ca 4-5 parklinjer med en och samma lift. En stor hopplinje med 3 stora hopp, samt riktigt stora railfeatures. Alltifrån minipark upp till XL.. Mycket jibs, wallrides, quarters. Även kvällsåkning minst 4dagar i veckan. Även möjlighet att hajka relativt lättåtkomligt puder. </p><p></p><p>Arapahoe Basin - Lättåtkomligt puder och öppet till juni.</p><p></p><p>Vail - Helt sjukt stort ställe, otroligt mycket yta att hitta orörd puder på. Inte haft en dag där utan orörd snö upp till ovanför knäna. Fina möjligheter att droppa klippor och grejjer. </p><p></p><p>Beaver Creek - Rikemansställe med gondol från hotell upp till backen haha.. "ingen" åker när det snöar och folk håller sej i pisten. (Använder säkert fler pistmaskintimmar om dagen än vad många ställen i sverige gör på en vecka) Dom pistar backarna flera gånger varje dag. Betyder att skogsåkningen är grym!! Här finns även okristeligt många treejibs. Vet man vart man ska åka så..</p><p></p><p>Almänt den här säsongen har vädret varit sisådär. Extremt mkt snö, men dock alltför lite soldagar. var betydligt bättre på solfronten förra året. </p><p></p><p>Hör av dej om du undrar över nåt. Annars kolla på www.snow.com</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skottaaret, post: 431204, member: 79929"] sant det att gratis catskiing inte går att klaga på :) Med häsnyn till första inlägget så kommer här lite punkter om breck och omnejd: (ej varit i park city) Freeway - Största parken i breck. Känd för att ha största parkhoppen i USA. Även en grymt välshapead superpipe. Almänt stora krejjer. Parklane - Mediumpark med möjlighet att kötta 6 hopp varje åk, plus olika rails, boxar o annat smått o gott. Finns möjlighet att hitta sej lite puder, men inte känt för det. Säsongskort ger obegränsad tillgång till Keystone och Arapahoe Basin (även Vail och Beaver Creek och Heavenly om man köper ett dyrare säsongskort) Keystone "Area51" - Sjukt het park, eller ca 4-5 parklinjer med en och samma lift. En stor hopplinje med 3 stora hopp, samt riktigt stora railfeatures. Alltifrån minipark upp till XL.. Mycket jibs, wallrides, quarters. Även kvällsåkning minst 4dagar i veckan. Även möjlighet att hajka relativt lättåtkomligt puder. Arapahoe Basin - Lättåtkomligt puder och öppet till juni. Vail - Helt sjukt stort ställe, otroligt mycket yta att hitta orörd puder på. Inte haft en dag där utan orörd snö upp till ovanför knäna. Fina möjligheter att droppa klippor och grejjer. Beaver Creek - Rikemansställe med gondol från hotell upp till backen haha.. "ingen" åker när det snöar och folk håller sej i pisten. (Använder säkert fler pistmaskintimmar om dagen än vad många ställen i sverige gör på en vecka) Dom pistar backarna flera gånger varje dag. Betyder att skogsåkningen är grym!! Här finns även okristeligt många treejibs. Vet man vart man ska åka så.. Almänt den här säsongen har vädret varit sisådär. Extremt mkt snö, men dock alltför lite soldagar. var betydligt bättre på solfronten förra året. Hör av dej om du undrar över nåt. Annars kolla på www.snow.com [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Park City vs Breckenridge
Tillbaka
Topp