Park i Dubai?

Fabianomne

Aktiv medlem
Park i Dubai?
Ska dra på semester med familjen på höstlovet. Ville egentligen inte åka dit eftersom att skibackarna öppnar (med lite tur från vädergudarna) då. Men åka dit ska jag iallafall, på ett villkor: att jag ska få åka i inomhusanläggningen i Dubai. Har kollat runt lite på anlägningens officiella hemsida http://www.skidxb.com angående parkåkning, men hittar inte vidare mycket annat än att under "snow park" så står det om familjeaktiviteter, lite snögubbeborg liknande.

Undrar iallafall, har nån varit där och kan intyga på att dom har det? Vet någon nån bra sida angående det?

Peace

/Fabian Omne

Park i Dubai?
har varit där o åkte inte men såg att de hade ett par boxar o rails... inga hopp vad jag såg! men åkte inte skidor stog bara o glodde från gallerian!

Park i Dubai?
Jag har varit där och åkt och det är faktiskt mycket bättre än vad man kan tro. Säkert 15 rails, 3 hopp och quarterpipe. Men försök om du kan att ta med dig egna skidor, annars får du antingen carvingskidor eller "långa" blades :)

Park i Dubai?
avillberg sa:
Jag har varit där och åkt och det är faktiskt mycket bättre än vad man kan tro. Säkert 15 rails, 3 hopp och quarterpipe. Men försök om du kan att ta med dig egna skidor, annars får du antingen carvingskidor eller "långa" blades :)
Låter fett ju! Hur stora är hoppen på ett ungefär? Och har dom inga twintips what so ever? :s

Park i Dubai?
Tjenare!

När jag va där va det inte så mycket fina grejjer, kanske en 2-3 rails, nån box och två hopp (avstängda). Som det nämnts tidigare så är låneskidorna inga höjdare! Men jag har å andra sidan svårt att se att det skulle vara värt att ta med sig egna skidor för den åkningen.

Enligt mig är det mer grejjen att göra det som är det roliga, åkningen i sig var inte överdrivet festlig... Detta var iofs ett par år sedan, jag vet inte när avillberg var där? Kan ju ha blivit bättre :)

Dubai är grymt i övrigt, trevlig resa!

Tillbaka
Topp