Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Parkåkning i Alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 346304" data-attributes="member: 61849"><p>Hmm, av lite egen erfarenhet var de rätt snåla med att shapa parken i whistler den gågna säsongen. Speciellt mot slutet, skulle gissa att kläppen eller åre har betydligt bättre parker än i alla fall de kanadensiska. Kanske bara är lokalt för mediumparken i Whistler för den stora (som jag förmodligen slått ihjäl mig i) såg finfin ut alltsom oftast men den åkte inte jag.</p><p></p><p>Dock så är det inte en jätteannorlunda prissättning på en säsong i Kanada. Jag vet inte vad en säsong i Europa kostar men jag kan inte tänka mig att det är mycket billigare än i Kanada. Mina löpande kostnader för en säsong i Whistler var nog runt 14000 boende 7000 flyg 10000 liftkort och 20000 mat o nöjen (1100-1200spänn i veckan i fyra månader mat och öl är ungefär samma pris som hemma, sprit lite billigare). Så totalt 51 000sek men om du ger fan i att spendera pengar på att lösa upp din hjärna i olika varianter på dyrbara vätskor kan du nog fila ner kostnaden lite. </p><p></p><p>De amerikanska parkerna vet jag inget om men de ser ju fina ut i diverse skidfilmer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 346304, member: 61849"] Hmm, av lite egen erfarenhet var de rätt snåla med att shapa parken i whistler den gågna säsongen. Speciellt mot slutet, skulle gissa att kläppen eller åre har betydligt bättre parker än i alla fall de kanadensiska. Kanske bara är lokalt för mediumparken i Whistler för den stora (som jag förmodligen slått ihjäl mig i) såg finfin ut alltsom oftast men den åkte inte jag. Dock så är det inte en jätteannorlunda prissättning på en säsong i Kanada. Jag vet inte vad en säsong i Europa kostar men jag kan inte tänka mig att det är mycket billigare än i Kanada. Mina löpande kostnader för en säsong i Whistler var nog runt 14000 boende 7000 flyg 10000 liftkort och 20000 mat o nöjen (1100-1200spänn i veckan i fyra månader mat och öl är ungefär samma pris som hemma, sprit lite billigare). Så totalt 51 000sek men om du ger fan i att spendera pengar på att lösa upp din hjärna i olika varianter på dyrbara vätskor kan du nog fila ner kostnaden lite. De amerikanska parkerna vet jag inget om men de ser ju fina ut i diverse skidfilmer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Parkåkning i Alperna?
Tillbaka
Topp