Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1215520" data-attributes="member: 83225"><p>Så kan det förstås vara. När det gäller Skistar skulle jag dock tippa på att man gjort en ganska grundlig analys av just detta och kommit fram till att just detta inte är ett problem. Tar man Åre som ett exempel så är ju parkeringarna där belägna synnerligen centralt och liftnära. Den marken skulle sannolikt gå att göra nåt betydligt bättre med. </p><p></p><p>Sen får man inte glömma det faktum att betalparkering eliminerar okynnesparkering. Det är alltså fullt möjligt att avgiften gör att det blir mycket smidigare för utomsocknes besökare, eftersom dessa vet att det finns parkering när de kommer fram. 95 spänn för att slippa lägga en timme på att leta parkering är ganska billigt... </p><p></p><p>Sen är det väl väldigt få av Skistars anläggningar som kan kallas för "ödemarken"? Och särskilt avslappnande vetekatten om jag skulle kalla varken Åre eller Sälen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1215520, member: 83225"] Så kan det förstås vara. När det gäller Skistar skulle jag dock tippa på att man gjort en ganska grundlig analys av just detta och kommit fram till att just detta inte är ett problem. Tar man Åre som ett exempel så är ju parkeringarna där belägna synnerligen centralt och liftnära. Den marken skulle sannolikt gå att göra nåt betydligt bättre med. Sen får man inte glömma det faktum att betalparkering eliminerar okynnesparkering. Det är alltså fullt möjligt att avgiften gör att det blir mycket smidigare för utomsocknes besökare, eftersom dessa vet att det finns parkering när de kommer fram. 95 spänn för att slippa lägga en timme på att leta parkering är ganska billigt... Sen är det väl väldigt få av Skistars anläggningar som kan kallas för "ödemarken"? Och särskilt avslappnande vetekatten om jag skulle kalla varken Åre eller Sälen... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Tillbaka
Topp