Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1215529" data-attributes="member: 83225"><p>De liftparkeringar som finns i Åre ligger ju precis vid VM6an eller VM8an. Jag har nog aldrig varit i Åre utan att de parkeringarna varit ganska fulla. Så begreppet "tom fjällvärld stämmer ju inte". </p><p></p><p>Jag förstår snarare inte varför man gnäller så mycket på dem? Om det inte är värt 95kr att parkera vid liften så kan man ju parkera nån annanstans i systemet och ta skidbussen till liften. </p><p></p><p>Hela kärnan är ju att parkeringar inte är gratis. Så om du slipper betala för dem så tas kostnaden ut nån annanstans. Då är det väl betydligt bättre att de som nyttjar funktionen betalar för den istället för att alla ska vara med och dela? Se det istället så här, stackars säsongare som bor trångt och utan bil mitt i Åre och går till liften ska väl inte behöva bekosta din parkering vid liften?</p><p></p><p>Varför ICA har gratis parkering? Antagligen för att de gjort bedömningen att krånglet med att ta in betalning inte är värt det och att så stor majoritet av deras kunder är bilburna så att fördelningen av kostnaden är tillräckligt korrekt ändå. Sen har ju inte alla ICA gratis parkering ska tilläggas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1215529, member: 83225"] De liftparkeringar som finns i Åre ligger ju precis vid VM6an eller VM8an. Jag har nog aldrig varit i Åre utan att de parkeringarna varit ganska fulla. Så begreppet "tom fjällvärld stämmer ju inte". Jag förstår snarare inte varför man gnäller så mycket på dem? Om det inte är värt 95kr att parkera vid liften så kan man ju parkera nån annanstans i systemet och ta skidbussen till liften. Hela kärnan är ju att parkeringar inte är gratis. Så om du slipper betala för dem så tas kostnaden ut nån annanstans. Då är det väl betydligt bättre att de som nyttjar funktionen betalar för den istället för att alla ska vara med och dela? Se det istället så här, stackars säsongare som bor trångt och utan bil mitt i Åre och går till liften ska väl inte behöva bekosta din parkering vid liften? Varför ICA har gratis parkering? Antagligen för att de gjort bedömningen att krånglet med att ta in betalning inte är värt det och att så stor majoritet av deras kunder är bilburna så att fördelningen av kostnaden är tillräckligt korrekt ändå. Sen har ju inte alla ICA gratis parkering ska tilläggas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Tillbaka
Topp