Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1215621" data-attributes="member: 175247"><p>I stället för allehanda långsökta förklaringar till P-avgifter som kommer upp i den här tråden, så är det hela nog inte konstigare än att Skistar försöker att pressa ut varje krona de kan av sina gäster.</p><p>Som sagt 553 miljoner i vinst det senaste räkenskapsåret. Då kan man ju inte heller investera i en ny sittlift för att ersätta den borttagna tusenmetersliften i Åre, för hur många miljoner skulle den kortsiktiga vinsten då falla med?</p><p>Men det finns något generellt som säger att man ska investera för att långsiktigt förbättra sin produkt - för det kommer dina konkurrenter att göra!</p><p>Tur för Åre att Alperna ligger så långt bort. Men ändå väljer många i Mellansverige att åka till Alperna fast det tar längre tid och är dyrare att ta sig dit.</p><p>Hur många Tyskar, Österrikare, Schweizare och Fransmän åker till Åre?</p><p></p><p>Efter vad jag läst under min ännu korta medlemstid här på forumet, så har jag bestämt mig för att aldrig ge en krona av mina slantar till Skistar.</p><p>Om det nu blir skidåkning i Sverige för mig i Februari, så blir det kanske Kläppen, Idre, Fjätervålen eller Lofsdalen - eller en kombination av några.</p><p>Önskar alla en fortsatt bra dag!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1215621, member: 175247"] I stället för allehanda långsökta förklaringar till P-avgifter som kommer upp i den här tråden, så är det hela nog inte konstigare än att Skistar försöker att pressa ut varje krona de kan av sina gäster. Som sagt 553 miljoner i vinst det senaste räkenskapsåret. Då kan man ju inte heller investera i en ny sittlift för att ersätta den borttagna tusenmetersliften i Åre, för hur många miljoner skulle den kortsiktiga vinsten då falla med? Men det finns något generellt som säger att man ska investera för att långsiktigt förbättra sin produkt - för det kommer dina konkurrenter att göra! Tur för Åre att Alperna ligger så långt bort. Men ändå väljer många i Mellansverige att åka till Alperna fast det tar längre tid och är dyrare att ta sig dit. Hur många Tyskar, Österrikare, Schweizare och Fransmän åker till Åre? Efter vad jag läst under min ännu korta medlemstid här på forumet, så har jag bestämt mig för att aldrig ge en krona av mina slantar till Skistar. Om det nu blir skidåkning i Sverige för mig i Februari, så blir det kanske Kläppen, Idre, Fjätervålen eller Lofsdalen - eller en kombination av några. Önskar alla en fortsatt bra dag! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Tillbaka
Topp