Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marboh" data-source="post: 1255264" data-attributes="member: 162191"><p>Jag påstår inte att det är rätt. Jag är stark förespråkare för bra parkering. Men jag säger att jag kan förstå varför man gör det. </p><p></p><p>Och man kan ju vända på det, hur många spänn extra är folk villiga att betala på liftkortet för att nån annan ska kunna parkera gratis?</p><p>Principen kan ju liknas med kollektivtrafik. Den kan va gratis och så tar man in det på skatten. Eller så låter man de som nyttjar den betala för det. Något förenklat.</p><p></p><p></p><p>Personligen så tror jag att man också tar betalt för att det finns för lite parkering. </p><p>Och det är ett sätt att hålla antalet bilar nere. </p><p></p><p>Jag skulle bli rätt less om jag kommer och det inte finns en plats. Du får snurra en halvtimme för att sen åka hem och parkera. Alternativ har nån parkerat in dig när du ska hem. </p><p></p><p>Antar att det är lättare att säga att man ska köpa miljöskotrar för pengarna än att försöka förklara hur avkastningskrav mot aktieägare förhåller sig.</p><p>Hur ekonomiska förutsättningar ser ut för att investera i parkeringshus kan jag inte svara på, men tveksam på playoff på den investeringen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marboh, post: 1255264, member: 162191"] Jag påstår inte att det är rätt. Jag är stark förespråkare för bra parkering. Men jag säger att jag kan förstå varför man gör det. Och man kan ju vända på det, hur många spänn extra är folk villiga att betala på liftkortet för att nån annan ska kunna parkera gratis? Principen kan ju liknas med kollektivtrafik. Den kan va gratis och så tar man in det på skatten. Eller så låter man de som nyttjar den betala för det. Något förenklat. Personligen så tror jag att man också tar betalt för att det finns för lite parkering. Och det är ett sätt att hålla antalet bilar nere. Jag skulle bli rätt less om jag kommer och det inte finns en plats. Du får snurra en halvtimme för att sen åka hem och parkera. Alternativ har nån parkerat in dig när du ska hem. Antar att det är lättare att säga att man ska köpa miljöskotrar för pengarna än att försöka förklara hur avkastningskrav mot aktieägare förhåller sig. Hur ekonomiska förutsättningar ser ut för att investera i parkeringshus kan jag inte svara på, men tveksam på playoff på den investeringen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Tillbaka
Topp