Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1255326" data-attributes="member: 163608"><p>Jag köper alla argument om att de som inte åker bil inte vill betala parkering för de som åker bil. Vilket man kanske indirekt har gjort i alla år innan avgifterna kom?</p><p></p><p>Om det är det som är anledningen så är det väl dags att sänka liftkortspriset eller på något annat sätt visa att betalningsbördan minskar för de som inte åker bil?</p><p></p><p>Om anledningen är önskemål om större vinstmarginal från aktieägarna så är ju inte det heller fel. Inget de behöver hymla med! Köpa aktier i Skistar kan ju vem som helst göra. Då får man ju dessutom rabatt på liftkorten. Visserligen bara samma som Early Bird rabatten men 15% är ju alltid 15%. Och skistars utdelningen ligger väl på 50% av vinsten fortfarande? (If you can't beat them....)</p><p></p><p>För Skistars huvudsakliga målgrupp. Alltså en medelklass vanlig familj som åker en eller två veckor till fjällen per år och betalar allt med Klarna så är det ju ingen jättekostnad i sammanhanget. Men för oss som vrider och vänder på varenda krona, tillfälle och möjlighet för att få så många åkdagar som möjligt så känns varje extra utgift som en spottloska i motvind. För egen del skiter jag i vilket. Jag tycker mest att skistars hade kunnat kommunicera lite snyggare i det här fallet.</p><p></p><p>Och visst kan man åka någon annanstans. Och visst är det nice att ta tåget när man kan. </p><p>Men det brukar bli ett gäng Skistardagar per år hur man än gör.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1255326, member: 163608"] Jag köper alla argument om att de som inte åker bil inte vill betala parkering för de som åker bil. Vilket man kanske indirekt har gjort i alla år innan avgifterna kom? Om det är det som är anledningen så är det väl dags att sänka liftkortspriset eller på något annat sätt visa att betalningsbördan minskar för de som inte åker bil? Om anledningen är önskemål om större vinstmarginal från aktieägarna så är ju inte det heller fel. Inget de behöver hymla med! Köpa aktier i Skistar kan ju vem som helst göra. Då får man ju dessutom rabatt på liftkorten. Visserligen bara samma som Early Bird rabatten men 15% är ju alltid 15%. Och skistars utdelningen ligger väl på 50% av vinsten fortfarande? (If you can't beat them....) För Skistars huvudsakliga målgrupp. Alltså en medelklass vanlig familj som åker en eller två veckor till fjällen per år och betalar allt med Klarna så är det ju ingen jättekostnad i sammanhanget. Men för oss som vrider och vänder på varenda krona, tillfälle och möjlighet för att få så många åkdagar som möjligt så känns varje extra utgift som en spottloska i motvind. För egen del skiter jag i vilket. Jag tycker mest att skistars hade kunnat kommunicera lite snyggare i det här fallet. Och visst kan man åka någon annanstans. Och visst är det nice att ta tåget när man kan. Men det brukar bli ett gäng Skistardagar per år hur man än gör. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Tillbaka
Topp