Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1334207" data-attributes="member: 144594"><p>Jag tycker det var ok. Vet inte bakgrunden - möjligen att det varit nån sorts kaos på parkeringen tidigare, eller att parkeringen missbrukats på ngt sätt utanför öppettider.</p><p></p><p>Som jag nu förstått (efter att läst andra i denna tråd) så fanns det nog gratis parkering på grusplaner i ett område längs vägen, plus ett inhägnat område med betalparkering närmare barnområdet (där vi parkerade). Jag tyckte att det var tydligt skyltat även om jag inte läste ordentligt, vi fick en räkning i efterhand på 79 kr och betalade den.</p><p></p><p>Antar att en stor andel av pengarna går åt i omkostnader (inhägnad, kameror, admin etc) så jag gissar att detta inte är någon större kassakossa. Men om många upplever det negativt så får man förstås väga in det också. Plus att man beskriva det som en onödig pengakarusell om det inte gör nytta. Det är ju inte precis tätbebyggt så det borde gå att få till en större gratisparkering där. Om ingen ogin "markägare" krånglar till det förstås.</p><p></p><p>OBS apropå rubriken i tråden - just detta har inget med Skistar att göra. Allmänt tycker jag att p-avgifter är ok om det löser ett problem, annars får det gärna vara en service som ingår i liftkortspriset.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1334207, member: 144594"] Jag tycker det var ok. Vet inte bakgrunden - möjligen att det varit nån sorts kaos på parkeringen tidigare, eller att parkeringen missbrukats på ngt sätt utanför öppettider. Som jag nu förstått (efter att läst andra i denna tråd) så fanns det nog gratis parkering på grusplaner i ett område längs vägen, plus ett inhägnat område med betalparkering närmare barnområdet (där vi parkerade). Jag tyckte att det var tydligt skyltat även om jag inte läste ordentligt, vi fick en räkning i efterhand på 79 kr och betalade den. Antar att en stor andel av pengarna går åt i omkostnader (inhägnad, kameror, admin etc) så jag gissar att detta inte är någon större kassakossa. Men om många upplever det negativt så får man förstås väga in det också. Plus att man beskriva det som en onödig pengakarusell om det inte gör nytta. Det är ju inte precis tätbebyggt så det borde gå att få till en större gratisparkering där. Om ingen ogin "markägare" krånglar till det förstås. OBS apropå rubriken i tråden - just detta har inget med Skistar att göra. Allmänt tycker jag att p-avgifter är ok om det löser ett problem, annars får det gärna vara en service som ingår i liftkortspriset. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Tillbaka
Topp