Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1334209" data-attributes="member: 146777"><p>Nu var du ju ingen som anslöt sig gnällandet mot Skistar när de införde P avgifter. Men det blev ju en mindre shitstorm av det. Det verkar utebli här. Och jag ser inte vilket problem man löser. Annars att man behöver för in pengar för att betalar det man satt dit för att få in pengar, typ?</p><p>Jag ser såna avgifter som positiva om man använder det för att styra hur folk använder bilar eller annat. Tex tycker jag att P avgifter i innerstan är begrundande i att man vill ha bort bilar ur innerstan. I städer finns det ju gott om alternativ. Något man helt saknar här. Så jag tror det är ändå så att man vill tar in lite pengar av platsen man har där. Utöver de 445 SEk en vuxen minst betalar för en dag i Ulricehamn.</p><p>Ingen större grej, som sagt. Men ändå uppenbarligen så att de vill mest drar in lite mer pengar utöver liftkorten. När det kommer till gratisplatserna är det några få platser längs vägen som troligtvis inte går att tar betalt för, rent tekniskt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1334209, member: 146777"] Nu var du ju ingen som anslöt sig gnällandet mot Skistar när de införde P avgifter. Men det blev ju en mindre shitstorm av det. Det verkar utebli här. Och jag ser inte vilket problem man löser. Annars att man behöver för in pengar för att betalar det man satt dit för att få in pengar, typ? Jag ser såna avgifter som positiva om man använder det för att styra hur folk använder bilar eller annat. Tex tycker jag att P avgifter i innerstan är begrundande i att man vill ha bort bilar ur innerstan. I städer finns det ju gott om alternativ. Något man helt saknar här. Så jag tror det är ändå så att man vill tar in lite pengar av platsen man har där. Utöver de 445 SEk en vuxen minst betalar för en dag i Ulricehamn. Ingen större grej, som sagt. Men ändå uppenbarligen så att de vill mest drar in lite mer pengar utöver liftkorten. När det kommer till gratisplatserna är det några få platser längs vägen som troligtvis inte går att tar betalt för, rent tekniskt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Tillbaka
Topp