Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1334750" data-attributes="member: 163608"><p>Har ni inte sett Mannen från Mallorca? (om inte så...typ en av de bästa filmer som gjorts. ja topp 100 iallafall minst.. ja eller topp 250 kanske)</p><p></p><p>Nu ska vi se om jag minns rätt...(återberättningen av detta kommer inte att bli hundra procent akkurat, hoppas att eventuella sakfel övervägs av syftet med att jag skriver inlägget) Detta är alltså fritt från minnet då jag inte har tid/lust att vidare undersaka saken eller se om filmen helt och hållet (finns kanske i svtarkiv eller liknande). Men besserwissrar med bättre minne får gärna rätta mig och fylla i de blanka rutorna.</p><p></p><p>Iallafall Jarnebring och han den andra....Hmm, Von Brömsens karraktär (eller vänta nu var det Brömsen som var Jarnebring?? hmm isåfall är det ju Jarnebring och Wolters karraktär som letar efter en brun Volvo med regplåten (typ) BKR 838. Skumt bilen finns ju inte i registret. Följdaktligen börjar de leta efter liknande bilar utifall att vittnet sett fel på en nuffra eller två. Hittar en brun volvo med liknande regplåt. AHA säger Brömsen eller Wolter. Mitt i julafton hämtar de bilägaren som visar sig vara knallfull men glad över att slippa familjen en stund.</p><p></p><p>Jarnebring (eller den andra)</p><p>-Har någon annan än du kört bilen?</p><p>Den fulla bilägaren som är glad att slippa familjen en stund på julafton.</p><p>-Jag ska berätta för dig att den här biljäveln startar jag med TUMMEN!!</p><p>(han menar då alltså att bilen är på vift titt och tätt och att han inte har en aning vem som kör. (Ett argument man kan använda om man åker dit i en fartkamera)</p><p></p><p>Jaha tillbaka på ruta ett. (Hmm handlar det här forumet om film, bilåkning, parkering eller det vita guldet? ja bara gud vet)(GUD? vems gud dådå?) (Ja det kan man ju undra nu när Schiffrin har fler världscupssegrar än Stenis)</p><p></p><p>Jarnebring och den andra (alltså Wolter eller Brömsen) Är hungriga. Brömsen vill inte ha hamburgare då det är amerikanskt imperalistiskt skit (alltså redan på den tiden fanns det alltså aversion mot jänkare, Fascinerande). Wolter undrar vad faan man ska äta dådå. Brömsen har inget svar. Typ vad som helst som inte är hamburgare bara. JAJAJA säger Wolter och tar med Brömsen till ett ställe där de käkar stekt strömming på knäckebröd stekt i EVE margarin (vad det nu är? smör ska det väl ändå vara tänker jag som är mer från Sveriges framsida eller om det nu var baksidan? Den sidan där man steker strömming i smör iallafall). MMm vad gott det var säger Brömsen och tar en tugga. Innan han har hunnit svälja så ser han en brun Volvo med regplåten BKR838. Och sen kommer typ den bästa blijakt som har gjorts i Sverige (top 10 iallafall, vad vet jag? kommer inte på någon annan). (Eller jo den där i Jönssonligan på Mallorca när de byter ratten NÄÄ fyfasen vad billigt usch)</p><p></p><p>När de väl får fast bilföraren med volvon så visar det sig att föraren inte har hunnit besiktiga volvon och därför har använt eltejp och lite list för att få en trea att se ut om en åtta så han inte ska åka fast i det som på den tiden kallades "flygande besiktning" alltså någon form av drönare som flög runt och slog ner på alla som missat besiktningen med en dag eller två. Jag vet inte när flygande besiktningar avskaffades men det var ett tag sen det är jag ganska säker på.</p><p></p><p>Wolter</p><p>- Vem faan tror du att du är? Bullit eller? (Bullit ska uttalas på Göteborsska det blir mest effektfullt) (vad gör ens de här sillstryparna i Stockholm? och hur kan de ha en så jäkla bra lokalkännedom och känna varenda pundare om de inte har varit i Stockholm väldigt länge och ändå inte lyckas tvätta bort dialekten ens det minsta? Hmm tänk inte på det nu. Visst det är overkligt och sabbar en annars bra film men vadådå? hur skulle du själv ha gjort om du var Bo Widerberg? Inte ha med Brömsen och Wolter? Då skulle ju filmen bara vara hälften så bra, typ topp 500 och det går ju inte.) (Många rankar ju biljakten i Bullit som världens bästa, huruvida den är det vete fasen men lite kul med San Fransisco och dåliga hjulupphängningar är det ju, Hence/Ergo Wolters Bullit replik)</p><p></p><p>Men gubben är inte den de letar efter iallafall. Utan det visar sig att någon har startat bilen med tummen och lånat den för att dumpa ett lik i en sandlåda på skogskyrkogården.</p><p></p><p>Leif GW alltså! Vad faan får han allt ifrån? Starta volvosar med Tummen? I alla andra deckare så är det skruvmejsel eller tvinna ihop kablar som gäller men GW vet bäst såklart.</p><p></p><p>Så det enda ni behöver göra för att få lite mer harmoni och Zen i era liv är alltså att köpa en eltejprulle på närmsta bensinmack. Ca 25 spänn för flera år av gratis parkering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1334750, member: 163608"] Har ni inte sett Mannen från Mallorca? (om inte så...typ en av de bästa filmer som gjorts. ja topp 100 iallafall minst.. ja eller topp 250 kanske) Nu ska vi se om jag minns rätt...(återberättningen av detta kommer inte att bli hundra procent akkurat, hoppas att eventuella sakfel övervägs av syftet med att jag skriver inlägget) Detta är alltså fritt från minnet då jag inte har tid/lust att vidare undersaka saken eller se om filmen helt och hållet (finns kanske i svtarkiv eller liknande). Men besserwissrar med bättre minne får gärna rätta mig och fylla i de blanka rutorna. Iallafall Jarnebring och han den andra....Hmm, Von Brömsens karraktär (eller vänta nu var det Brömsen som var Jarnebring?? hmm isåfall är det ju Jarnebring och Wolters karraktär som letar efter en brun Volvo med regplåten (typ) BKR 838. Skumt bilen finns ju inte i registret. Följdaktligen börjar de leta efter liknande bilar utifall att vittnet sett fel på en nuffra eller två. Hittar en brun volvo med liknande regplåt. AHA säger Brömsen eller Wolter. Mitt i julafton hämtar de bilägaren som visar sig vara knallfull men glad över att slippa familjen en stund. Jarnebring (eller den andra) -Har någon annan än du kört bilen? Den fulla bilägaren som är glad att slippa familjen en stund på julafton. -Jag ska berätta för dig att den här biljäveln startar jag med TUMMEN!! (han menar då alltså att bilen är på vift titt och tätt och att han inte har en aning vem som kör. (Ett argument man kan använda om man åker dit i en fartkamera) Jaha tillbaka på ruta ett. (Hmm handlar det här forumet om film, bilåkning, parkering eller det vita guldet? ja bara gud vet)(GUD? vems gud dådå?) (Ja det kan man ju undra nu när Schiffrin har fler världscupssegrar än Stenis) Jarnebring och den andra (alltså Wolter eller Brömsen) Är hungriga. Brömsen vill inte ha hamburgare då det är amerikanskt imperalistiskt skit (alltså redan på den tiden fanns det alltså aversion mot jänkare, Fascinerande). Wolter undrar vad faan man ska äta dådå. Brömsen har inget svar. Typ vad som helst som inte är hamburgare bara. JAJAJA säger Wolter och tar med Brömsen till ett ställe där de käkar stekt strömming på knäckebröd stekt i EVE margarin (vad det nu är? smör ska det väl ändå vara tänker jag som är mer från Sveriges framsida eller om det nu var baksidan? Den sidan där man steker strömming i smör iallafall). MMm vad gott det var säger Brömsen och tar en tugga. Innan han har hunnit svälja så ser han en brun Volvo med regplåten BKR838. Och sen kommer typ den bästa blijakt som har gjorts i Sverige (top 10 iallafall, vad vet jag? kommer inte på någon annan). (Eller jo den där i Jönssonligan på Mallorca när de byter ratten NÄÄ fyfasen vad billigt usch) När de väl får fast bilföraren med volvon så visar det sig att föraren inte har hunnit besiktiga volvon och därför har använt eltejp och lite list för att få en trea att se ut om en åtta så han inte ska åka fast i det som på den tiden kallades "flygande besiktning" alltså någon form av drönare som flög runt och slog ner på alla som missat besiktningen med en dag eller två. Jag vet inte när flygande besiktningar avskaffades men det var ett tag sen det är jag ganska säker på. Wolter - Vem faan tror du att du är? Bullit eller? (Bullit ska uttalas på Göteborsska det blir mest effektfullt) (vad gör ens de här sillstryparna i Stockholm? och hur kan de ha en så jäkla bra lokalkännedom och känna varenda pundare om de inte har varit i Stockholm väldigt länge och ändå inte lyckas tvätta bort dialekten ens det minsta? Hmm tänk inte på det nu. Visst det är overkligt och sabbar en annars bra film men vadådå? hur skulle du själv ha gjort om du var Bo Widerberg? Inte ha med Brömsen och Wolter? Då skulle ju filmen bara vara hälften så bra, typ topp 500 och det går ju inte.) (Många rankar ju biljakten i Bullit som världens bästa, huruvida den är det vete fasen men lite kul med San Fransisco och dåliga hjulupphängningar är det ju, Hence/Ergo Wolters Bullit replik) Men gubben är inte den de letar efter iallafall. Utan det visar sig att någon har startat bilen med tummen och lånat den för att dumpa ett lik i en sandlåda på skogskyrkogården. Leif GW alltså! Vad faan får han allt ifrån? Starta volvosar med Tummen? I alla andra deckare så är det skruvmejsel eller tvinna ihop kablar som gäller men GW vet bäst såklart. Så det enda ni behöver göra för att få lite mer harmoni och Zen i era liv är alltså att köpa en eltejprulle på närmsta bensinmack. Ca 25 spänn för flera år av gratis parkering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Tillbaka
Topp