Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1334813" data-attributes="member: 163608"><p>40x200kr det är ju 8000 spänn. Fyfaan! Precis som att det inte var tillräckligt dyrt att åka på fjällsemester redan nu. (Fortfarande billigare än skistar all iofs)</p><p></p><p>Jag hade en polare som körde med falsk regplåt för att slippa trängselskatt och annat. Han hade också urverk på parkeringsskivan och massa annat bök. Jag har ingen kontakt med den killen men mig veterligen så kan han mycket väl köra så än idag. Under de åren vi umgicks åkte han aldrig dit. </p><p></p><p>Nej men jag ska inte uppmana till brott. Hmmm men hur ska man göra med parkeringen då? Hittar en gammal Flashbacktråd där vissa skribenter menar att det bara är lagkrav på att ha registreringsskylt när man kör bilen. Och därför inte behöver ha skylten när bilen står still. Det ska tydligen finnas nummerskyltshållare som går att vända! <a href="https://share.google/UQVXGglIqK82TEGE5" target="_blank">https://share.google/UQVXGglIqK82TEGE5</a></p><p></p><p>Men nu börjar det väl bli lite väl sportigt? Och jag skulle vilja se den lagtexten innan jag tolkar den. Dessutom antar jag att det kan vara andra regler på en privatparkering än typ en gatuparkering i kommunal regi… men varför skulle det vara det?</p><p></p><p>Alltså på gränsen till civil olydnad. Som planka.se eller Piratpartiet eller liknande. </p><p></p><p>Jag hörde om ett parkeringsgarage bredvid en gymnasieskola som var trött på att väldigt många ungdomar tog av regplåtarna. De tog dit polisen och alla som stod där utan skylt den dagen ska ha fått saftiga böter (2800 har jag för mig men minns inte riktigt).</p><p></p><p>Men det klart man kan ju bestrida och säga att man har hört att man inte behöver regplåt när bilen står still. <em>(Men om ni gör det, så använd inte mig som källa, säg att ni har läst det på Flashback, det funkar garanterat)</em></p><p></p><p>Jaj eller så gillar vi läget. Som så många nyanserade skribenter redan har påpekat i strängen.</p><p></p><p>Att ha skoj kostar pengar. Och det är alltid surt när det dyker upp oförutsedda kostnader oavsett av vilket slag det må vara. </p><p></p><p>Nu är jag inte mycket för spritromantik och speciellt inte ihop med snöaktivitet. Men ni har väl hört det gamla talesättet att ”de kan höja spritpriset hur mycket de vill. Det kommer aldrig komma upp i sitt riktiga värde”</p><p></p><p>Och lite så är det väl? vi entusiaster kommer gnälla om att gränsen är nära nådd. Skriva skit om skistar på nätet, piska upp hatstämningen totalt. Men sen när säsongen närmar sig letar vi dealar, räknar bak och fram, går till och med med i Coop om vi måste, pantsätter svärmorsans löständer, byter ut dotterns ridläger mot en vecka med käpphäst från temu, lurar i familjen att downsiza är det trendigaste nu igen för tionde året i rad, all jävulskap som går för att få ihop budgeten. Och lik förbannat så kommer vi betala och tycka att det är värt det! (ibland iallafall, kanske Inte de dagar när korsbandet är väck men ändå)</p><p></p><p>Åh tänk på att om en vanlig familj med 2 vuxna och 2 barn skiter i 1 dag på Liseberg eller Grönan i sommar så har familjen sparat in till 2 veckors parkering hos skistar i vinter!!! Ja jag vet hur jag skulle ha prioriterat om jag var tvungen. Nu har jag ju iofs löst parkeringen på annat sätt än sålänge och åker inte så många dagar i skistars anläggningar men för de som är mer eller mindre livegna av skistars liftnära parkeringar så är det ett tips!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1334813, member: 163608"] 40x200kr det är ju 8000 spänn. Fyfaan! Precis som att det inte var tillräckligt dyrt att åka på fjällsemester redan nu. (Fortfarande billigare än skistar all iofs) Jag hade en polare som körde med falsk regplåt för att slippa trängselskatt och annat. Han hade också urverk på parkeringsskivan och massa annat bök. Jag har ingen kontakt med den killen men mig veterligen så kan han mycket väl köra så än idag. Under de åren vi umgicks åkte han aldrig dit. Nej men jag ska inte uppmana till brott. Hmmm men hur ska man göra med parkeringen då? Hittar en gammal Flashbacktråd där vissa skribenter menar att det bara är lagkrav på att ha registreringsskylt när man kör bilen. Och därför inte behöver ha skylten när bilen står still. Det ska tydligen finnas nummerskyltshållare som går att vända! [URL]https://share.google/UQVXGglIqK82TEGE5[/URL] Men nu börjar det väl bli lite väl sportigt? Och jag skulle vilja se den lagtexten innan jag tolkar den. Dessutom antar jag att det kan vara andra regler på en privatparkering än typ en gatuparkering i kommunal regi… men varför skulle det vara det? Alltså på gränsen till civil olydnad. Som planka.se eller Piratpartiet eller liknande. Jag hörde om ett parkeringsgarage bredvid en gymnasieskola som var trött på att väldigt många ungdomar tog av regplåtarna. De tog dit polisen och alla som stod där utan skylt den dagen ska ha fått saftiga böter (2800 har jag för mig men minns inte riktigt). Men det klart man kan ju bestrida och säga att man har hört att man inte behöver regplåt när bilen står still. [I](Men om ni gör det, så använd inte mig som källa, säg att ni har läst det på Flashback, det funkar garanterat)[/I] Jaj eller så gillar vi läget. Som så många nyanserade skribenter redan har påpekat i strängen. Att ha skoj kostar pengar. Och det är alltid surt när det dyker upp oförutsedda kostnader oavsett av vilket slag det må vara. Nu är jag inte mycket för spritromantik och speciellt inte ihop med snöaktivitet. Men ni har väl hört det gamla talesättet att ”de kan höja spritpriset hur mycket de vill. Det kommer aldrig komma upp i sitt riktiga värde” Och lite så är det väl? vi entusiaster kommer gnälla om att gränsen är nära nådd. Skriva skit om skistar på nätet, piska upp hatstämningen totalt. Men sen när säsongen närmar sig letar vi dealar, räknar bak och fram, går till och med med i Coop om vi måste, pantsätter svärmorsans löständer, byter ut dotterns ridläger mot en vecka med käpphäst från temu, lurar i familjen att downsiza är det trendigaste nu igen för tionde året i rad, all jävulskap som går för att få ihop budgeten. Och lik förbannat så kommer vi betala och tycka att det är värt det! (ibland iallafall, kanske Inte de dagar när korsbandet är väck men ändå) Åh tänk på att om en vanlig familj med 2 vuxna och 2 barn skiter i 1 dag på Liseberg eller Grönan i sommar så har familjen sparat in till 2 veckors parkering hos skistar i vinter!!! Ja jag vet hur jag skulle ha prioriterat om jag var tvungen. Nu har jag ju iofs löst parkeringen på annat sätt än sålänge och åker inte så många dagar i skistars anläggningar men för de som är mer eller mindre livegna av skistars liftnära parkeringar så är det ett tips! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.
Tillbaka
Topp