Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Parkskida med goda pistegenskaper!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wezi" data-source="post: 365154" data-attributes="member: 45749"><p>Jag är på jakt efter en skida som ska fungera lika bra i parken som i pisten, jag har aldrig riktigt åkt på ett par rena pistskidor då jag gick över från bräda till twintips direkt så därför känner jag inget direkt behov av en superpist-skida då jag tycker de flesta twintipsen fungerar bra i pist.</p><p></p><p>Men nu tänkte jag fråga er friiåkningsmedlemmar om ni har några bra tips på en twintip som är lätt och fin i park och bra carv i pisten. Den behöver inte vara så bred så jag kan åka offpist för det har jag en renodlad puderskida med en midja på 133 mm.</p><p></p><p>Jag är 189-190 lång och väger mellan 77-82 kg och har väl blivit en relativt bra skidåkare, dock självlärd så tekniken skulle väl kunna slipas lite.</p><p></p><p>Dom skidorna jag har tittat på i förväg är: Salomon 1080 Thruster, Rossignol Scratch Ghetto, Goodha 181 och Völkl Wall men vet inte hur en skida med helt symetrisk skärning är i pist..?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wezi, post: 365154, member: 45749"] Jag är på jakt efter en skida som ska fungera lika bra i parken som i pisten, jag har aldrig riktigt åkt på ett par rena pistskidor då jag gick över från bräda till twintips direkt så därför känner jag inget direkt behov av en superpist-skida då jag tycker de flesta twintipsen fungerar bra i pist. Men nu tänkte jag fråga er friiåkningsmedlemmar om ni har några bra tips på en twintip som är lätt och fin i park och bra carv i pisten. Den behöver inte vara så bred så jag kan åka offpist för det har jag en renodlad puderskida med en midja på 133 mm. Jag är 189-190 lång och väger mellan 77-82 kg och har väl blivit en relativt bra skidåkare, dock självlärd så tekniken skulle väl kunna slipas lite. Dom skidorna jag har tittat på i förväg är: Salomon 1080 Thruster, Rossignol Scratch Ghetto, Goodha 181 och Völkl Wall men vet inte hur en skida med helt symetrisk skärning är i pist..? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Parkskida med goda pistegenskaper!
Tillbaka
Topp