Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Parkskidor nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 1019699" data-attributes="member: 53337"><p>som nybörjare kan jag rekommendera en ganska smal och lätt skida, gör att snurrarna går lättare i början. Tunga och breda skidor kan oftast upplevas som klumpiga och det kan vara ett problem när man lägger grunden för sina trixx.</p><p></p><p>Jag körde på fjolårets Atomic Punx hela vintern förra året och dem är förbannat lätta och mjuka, i min mening en grym parkskida. Men finns ju hur många som helst att välja mellan.</p><p></p><p>Siktar du på å köpa dem på nätet? kan ju kanske länkas in ett par förslag i tråden i så fall!</p><p>Annars är det bara å glida till närmaste butik å snacka med dem att plocka fram ett par?</p><p></p><p>Jag är även som du 189 cm lång och kör med 184 på parklaggen, det är nog den längsta längden som parkskidor görs i. Finns kanske några längre modeller men rätt ovanligt, så sikta på något där omkring!</p><p>/Jeppe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 1019699, member: 53337"] som nybörjare kan jag rekommendera en ganska smal och lätt skida, gör att snurrarna går lättare i början. Tunga och breda skidor kan oftast upplevas som klumpiga och det kan vara ett problem när man lägger grunden för sina trixx. Jag körde på fjolårets Atomic Punx hela vintern förra året och dem är förbannat lätta och mjuka, i min mening en grym parkskida. Men finns ju hur många som helst att välja mellan. Siktar du på å köpa dem på nätet? kan ju kanske länkas in ett par förslag i tråden i så fall! Annars är det bara å glida till närmaste butik å snacka med dem att plocka fram ett par? Jag är även som du 189 cm lång och kör med 184 på parklaggen, det är nog den längsta längden som parkskidor görs i. Finns kanske några längre modeller men rätt ovanligt, så sikta på något där omkring! /Jeppe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Parkskidor nybörjare
Tillbaka
Topp