Påskåkning

CNorman

Ny medlem
Påskåkning
Hej, jag och några kompisar har tänkt att åka upp några dagar till fjällen veckan innan påsk. Har någon något bra tips om var det är bra att åka så långt in på våren? Vi funderade först på Gesundaberget men där lär det väl inte finnas nån snö v. 15 - 16?

Påskåkning
Vi åker till Trillevallen varje år. det ligger typ några mil från åre. men där är det minst en halvmeter på påsken :DDDDD så området runt åre är ganska stabilt

Påskåkning
Hej! Vad jag förstår så är det inget vidare med snön någonstans i "Stockholmslappland" (Åre och söder om det). Du måste nog åka riktigt långt norrut och "vara dig själv för ett tag" om du vill ha mycket snö. Å andra sidan kanske inte skidåkningen är i fokus? Då duger ju orter som exempelvis sälen.....

Påskåkning
Bäste Anco!

Du bör se över dina informationskällor eller dra en putsduk över glasögonen (kanske dra genom öronen också vilket kan ge en upprensande effekt). Visserligen har det töat rejält de senaste veckorna (till och från) men snöläget i våra sydligaste fjäll är fortfarande utomordentligt god.

Inspekterade personligen sluttningar i Tandådalen/Hundfjället med snödjup på 1,5 - 2 meter. (Nordsidor) Dock var det väl inte direkt pudervarning...

Om man prioriterar skidåkning i påsk är dock en god idé att söka sig långt norrut. I Björkliden/Riksgränsen/Narvik har ju säsongen precis börjat!

MVH/MM

Påskåkning
Menar ju de. Om ni ska vara där under en längre tid (vecka), så åk norrut. Men ska ni dit några dagar å partajja så åk till Lindvallen och se på tävlingen Apocalypse Snow!! Dä ska jag göra iaf.

gl hf

Tillbaka
Topp