Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Passande bindning till Fischer RC4 GS skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1329430" data-attributes="member: 12152"><p>Då är det ju bara att sätta dit en ren distansplatta utan dämp. De kostar ju typ inget jämfört med en full on raceplatta. Jag skulle påstå att man till och med kan 3D-printa en sådan platta och bara byta skruvar. Salomon körde ju med sina Drive+ i mer än tio år och de var bara plast med hål där man ersatte originalskruvarna med längre, och skruvade rakt ner i skidan i bindningens egna hål. Jag hörde aldrig talas om några problem med den konstruktionen då. Printar man i PETG eller ännu bättre lite hårdare TPU med hög infill får man en mycket stark konstruktion. En sån TPU-platta går nästan inte att få sönder, även om man bankar allt vad man orkar på den med en hammare, eller böjer med full kraft. Det är helt klart budgetlösningen i det fallet, om man bara vill komma upp i höjd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1329430, member: 12152"] Då är det ju bara att sätta dit en ren distansplatta utan dämp. De kostar ju typ inget jämfört med en full on raceplatta. Jag skulle påstå att man till och med kan 3D-printa en sådan platta och bara byta skruvar. Salomon körde ju med sina Drive+ i mer än tio år och de var bara plast med hål där man ersatte originalskruvarna med längre, och skruvade rakt ner i skidan i bindningens egna hål. Jag hörde aldrig talas om några problem med den konstruktionen då. Printar man i PETG eller ännu bättre lite hårdare TPU med hög infill får man en mycket stark konstruktion. En sån TPU-platta går nästan inte att få sönder, även om man bankar allt vad man orkar på den med en hammare, eller böjer med full kraft. Det är helt klart budgetlösningen i det fallet, om man bara vill komma upp i höjd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Passande bindning till Fischer RC4 GS skida
Tillbaka
Topp