Passar dessa skidor mig?

ek3n

Ny medlem
Passar dessa skidor mig?
Även en "hitta skidor" tråd men hoppas att någon skulle vilja hjälpa mig :)

En en tjej på 160 cm, väger 52 kg och är ute efter ett par bra skidor som man kan köra carving med. Har åkt skidor sedan jag var liten, innan med min egna speciella stil men förra vintern gick jag en skidkurs där jag lärde mig åka tekniskt rätt. Hade då ett par hyrda skidor men kände att när jag fick in tekniken så hjälpte inte skidorna ett dugg.. Trots att jag vallade dom varje dag.

Till årets skidsemester vill jag därför ha ett par egna skidor, jag är ingen expert men ingen nybörjade. Åker ganska agressivt, gillar när det går fort ;) pjäxor har jag redan fixat, noga provade då jag har fått lära mig att det viktigaste är att pjäxorna sitter bra.

Sitter och kikar på sport conrad, och har tittat på dessa.. dock verkar dom vara nybörjarskidor?
http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/16208

Väldigt tacksam för svar :D

Passar dessa skidor mig?
Hej svejs.
Om Jag vore som dig så även om det kostar lite så tycker jag att bästa sättet är om du är på skidresa så
hyr skidor och prova dig fram för att du kan på dom flesta ställen byta skidor hur ofta som helst uppe på berget
eler nere i dalen om det är samma firma så skulle jag ha gjort i dina kläder för att det är inte säkert att vad som står
om teknik mm gör att ett bestämt par skulle passa just dig så prova dig fram.
Jag hittade ett par som egentligen inte alls var för en med min teknik så prova dig fram är mitt råd.
Och lycka till.

Snödjup

Tillbaka
Topp