Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
passform- randonnee skor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="StoraBerg" data-source="post: 131328" data-attributes="member: 57454"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag går i precis samma tankar som dig! Har ej provat Garmont adrenalin. Dock samtalat med ägaren till North Star och han tycker att Scarpa Denali TT är ett fullgott alternativ. Tom bättre m.a.p styhet än Adrenalin. Jag åkte Scarpa XT i helgen på brant hårt underlag, med lätt bristande skare och hade inga problem att ta mig ned. Inte på grund av skon i alla fall. Kändes lika stabila som min Salomon X-vave 9 med 100 i flex. </p><p></p><p>Har tittat på en total Dynafit utrustning: men deras FR Aero sko väger bly och äter upp vinsten med Dynafit bindning. Garmont Mega Ride är ett alternativ. Som enligt amerikanska sidor ska vara i klass med Adrenalin i fråga om tålighet för tuff åkning. </p><p></p><p>Annars blir lättaste och stabilaste alternativet så som följer:</p><p>Dynafit FR 10, Silvretta Pure Freeride och Scarpa Denali TT.</p><p></p><p>Om man nu inte vill satsa på Garmont Mega Ride och Dynafit TLT Comfort (Ice Blue blir så snygg till skidan). Skon har en smal passform, vilket är ett aber för mig. Ännu värre blir det när man bor i telemarksträsket Sverige. Finns ju fan inga skor att prova så man får förlita sig på det lilla man upptäcker när man hyr skidor. </p><p></p><p>I övrigt är Pure Freeride nu förstärkt i framdelen. Silvrettas agent i Sverige känner överhuvudtaget inte till problemet med att tå delen har gått sönder. Samma rapporter finns för övrigt för Dynafits Comfort bindning ( www.pisthors.com)</p><p></p><p>När det gäller lateral stabilitet slår dock Dynafit allt! Fladdrar 10 enheter, Diamir och Naxo 25-26 (ref Marker 25-26) och då Silvretta på ca 35 enheter. Ser inte bra ut. I labbet. Jag tror dock på den bindningen lika mycket som på Diamir Freeride och Naxo Nx 21.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="StoraBerg, post: 131328, member: 57454"] Hej! Jag går i precis samma tankar som dig! Har ej provat Garmont adrenalin. Dock samtalat med ägaren till North Star och han tycker att Scarpa Denali TT är ett fullgott alternativ. Tom bättre m.a.p styhet än Adrenalin. Jag åkte Scarpa XT i helgen på brant hårt underlag, med lätt bristande skare och hade inga problem att ta mig ned. Inte på grund av skon i alla fall. Kändes lika stabila som min Salomon X-vave 9 med 100 i flex. Har tittat på en total Dynafit utrustning: men deras FR Aero sko väger bly och äter upp vinsten med Dynafit bindning. Garmont Mega Ride är ett alternativ. Som enligt amerikanska sidor ska vara i klass med Adrenalin i fråga om tålighet för tuff åkning. Annars blir lättaste och stabilaste alternativet så som följer: Dynafit FR 10, Silvretta Pure Freeride och Scarpa Denali TT. Om man nu inte vill satsa på Garmont Mega Ride och Dynafit TLT Comfort (Ice Blue blir så snygg till skidan). Skon har en smal passform, vilket är ett aber för mig. Ännu värre blir det när man bor i telemarksträsket Sverige. Finns ju fan inga skor att prova så man får förlita sig på det lilla man upptäcker när man hyr skidor. I övrigt är Pure Freeride nu förstärkt i framdelen. Silvrettas agent i Sverige känner överhuvudtaget inte till problemet med att tå delen har gått sönder. Samma rapporter finns för övrigt för Dynafits Comfort bindning ( www.pisthors.com) När det gäller lateral stabilitet slår dock Dynafit allt! Fladdrar 10 enheter, Diamir och Naxo 25-26 (ref Marker 25-26) och då Silvretta på ca 35 enheter. Ser inte bra ut. I labbet. Jag tror dock på den bindningen lika mycket som på Diamir Freeride och Naxo Nx 21. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
passform- randonnee skor
Tillbaka
Topp