Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Patetisk Lavin Hysterik!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 34493" data-attributes="member: 36230"><p>Jag tycker ämnet är alldeles för odiskuterat i sverige.</p><p>lavin exponerat område ska bejaks med respekt. Men det är bra att de tas upp i media. Hur mycket oviktiga ting tas inte upp i media så lavinfaran är bra. Varför det tas upp vet jag inte och har ingen åsikt om men det är ju bra om de skrämmer bort lite folk som kanske inte bör åka där de åker. Jag upplever som att det största problemet i sverige och alperna är stressen till åken att få åka orört. Hade inte stressen funnits där kanske man kunde vänta några dar efter ett kraftigt snöfall t ex. tills snön satts sig lite. Men idag får man inte spåra nåt då utan när man kommer dit är det uppkört. Så folk trissar varann och köra där man kanske inte borde köra. </p><p>Drömmen är att åka de säkrare ställerna de försat dagarna efter snöfallen och sedan ta de farligare ställerna efter ett par dagar men man måste åka där man känner att man inte borde åka om man vill ha bra åk. Det är ju verkligen inte bra. (Om man inte känner till alla åk på ett berg t ex. för då kan man till och med få spåra upp till en månad efter snöfall)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 34493, member: 36230"] Jag tycker ämnet är alldeles för odiskuterat i sverige. lavin exponerat område ska bejaks med respekt. Men det är bra att de tas upp i media. Hur mycket oviktiga ting tas inte upp i media så lavinfaran är bra. Varför det tas upp vet jag inte och har ingen åsikt om men det är ju bra om de skrämmer bort lite folk som kanske inte bör åka där de åker. Jag upplever som att det största problemet i sverige och alperna är stressen till åken att få åka orört. Hade inte stressen funnits där kanske man kunde vänta några dar efter ett kraftigt snöfall t ex. tills snön satts sig lite. Men idag får man inte spåra nåt då utan när man kommer dit är det uppkört. Så folk trissar varann och köra där man kanske inte borde köra. Drömmen är att åka de säkrare ställerna de försat dagarna efter snöfallen och sedan ta de farligare ställerna efter ett par dagar men man måste åka där man känner att man inte borde åka om man vill ha bra åk. Det är ju verkligen inte bra. (Om man inte känner till alla åk på ett berg t ex. för då kan man till och med få spåra upp till en månad efter snöfall) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Patetisk Lavin Hysterik!
Tillbaka
Topp