Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Pengar för ärr
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 912942" data-attributes="member: 60010"><p>Nog tycker jag att principen är densamma.</p><p></p><p>- Man betalar in till staten som sedan ger ut till behövande sektorer samt medborgare</p><p>- Man betalar in till ett bolag som sedan ger ut det vid behov till de som råkat illa ut.</p><p></p><p>Om man "fuskar" till sig bidrag gör det att man måste betala in mer skatt</p><p>Om man "fuskar" till sig försäkringspengar måste avgifterna/permierna höjas.</p><p></p><p>Sen är det klart att han ska ha pengar om han har lidit skada, känns dock mest i detta fall</p><p>som att killen har råkat vara klantig, ramlat på cykeln, läkaren har gjort sitt bästa, han inte kan</p><p>sträcka ut armen exakt lika långt som tidigare och därför vill ha $$$$$.</p><p></p><p>Men som sagt, svårt att säga. Kan lika gärna vara så att killen har cyklat lugnt och säkert men blev</p><p>tvingad av skolan att cykla ner för ett stup kantat av kaktusar och sedan blev påkörd av en bil för att</p><p>läraren knuffade ut honom på vägen. Dock är detta nog inte hur det hela hände. </p><p></p><p>Är enligt mig lite som de som kör motorcykel as snabbt och galet utan hänsyn, krockar och gör att alla andra</p><p>får betala sjuka premier för sina motorcykelförsäkringar...</p><p></p><p>Själv har jag fått två synliga ärr och inbuktningar i knäet efter en meniskoperation. Har dessutom försämrad ledvätske produktion i knäet vilket gör det ömt om jag sitter i samma ställning en längre tid, tex på tåget eller på en buss. själv är jag mest glad att de plåstrade om mitt knä och att jag fortfarande kan springa och stå på ett par skidor. Skulle jag få 5 k utöver det vore jag överlycklig men det är knappast något jag anser mig förtjäna då</p><p>skadan enligt mig i princip är självförvållad.</p><p></p><p>Tror inlägger ovanför mig är mycket klokt och säger det mesta. Följ det rådet och det går nog great :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 912942, member: 60010"] Nog tycker jag att principen är densamma. - Man betalar in till staten som sedan ger ut till behövande sektorer samt medborgare - Man betalar in till ett bolag som sedan ger ut det vid behov till de som råkat illa ut. Om man "fuskar" till sig bidrag gör det att man måste betala in mer skatt Om man "fuskar" till sig försäkringspengar måste avgifterna/permierna höjas. Sen är det klart att han ska ha pengar om han har lidit skada, känns dock mest i detta fall som att killen har råkat vara klantig, ramlat på cykeln, läkaren har gjort sitt bästa, han inte kan sträcka ut armen exakt lika långt som tidigare och därför vill ha $$$$$. Men som sagt, svårt att säga. Kan lika gärna vara så att killen har cyklat lugnt och säkert men blev tvingad av skolan att cykla ner för ett stup kantat av kaktusar och sedan blev påkörd av en bil för att läraren knuffade ut honom på vägen. Dock är detta nog inte hur det hela hände. Är enligt mig lite som de som kör motorcykel as snabbt och galet utan hänsyn, krockar och gör att alla andra får betala sjuka premier för sina motorcykelförsäkringar... Själv har jag fått två synliga ärr och inbuktningar i knäet efter en meniskoperation. Har dessutom försämrad ledvätske produktion i knäet vilket gör det ömt om jag sitter i samma ställning en längre tid, tex på tåget eller på en buss. själv är jag mest glad att de plåstrade om mitt knä och att jag fortfarande kan springa och stå på ett par skidor. Skulle jag få 5 k utöver det vore jag överlycklig men det är knappast något jag anser mig förtjäna då skadan enligt mig i princip är självförvållad. Tror inlägger ovanför mig är mycket klokt och säger det mesta. Följ det rådet och det går nog great :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Pengar för ärr
Tillbaka
Topp