Pengar och mobil

Storsnasen

Ny medlem
Pengar och mobil
Tjena!

Jag åker ner till St. Anton om en och en halv vecka, och nu är det dags att kolla upp hur man ska göra med pengar och telefon. Någon som har bra tips? Det jag själv kommit fram till är att skaffa ett Visa-kort kopplat till min bank här i Sverige och att skaffa ett Österrikiskt kontantkort till mobilen.

Pengar och mobil
Visa funkar nog bra, inte varit i St Anton, men det är väl ingen håla direkt. Reservpengar i resecheckar kan vara bra om förbindelsen med din svenska bank pajjar... inte för att jag vet om den gör det, men det har jag hört i alla fall... Rest runt en del men aldrig haft det själv. :)

Pengar och mobil
Tja

Var nere och häckade förra säsongen just i Anton. Hade då ett kontant kort från österrike i min lur och mitt svenska visa. Men om du jobbar får du ju lön som man ska försöka klara sig på.

Ses kanske i vinter
The Schranz posse

Pengar och mobil
gå in på postkontoret i st.anton och kolla vad ett kontantkort kostar hos de olika operatörerna, för vad jag minns så tog de ut olika extra avgifter för själva simkortet. så jag skulle ta det startpaket som man får mest tid att ringa för pengarna.

Pengar och mobil
Telering är billigast... A1 har bäst mottagning, kan vara guld värt om man bor i en källare som man ofta gör. Det finns en liten guide i SUPA-guiden.

Pengar och mobil
Jag har annars ett A1-kort som jag inte behöver den här säsongen. Säljes till högstbjudande... Aight?

Tillbaka
Topp