Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pengar över till skidresan? Energispartips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MOONEEN" data-source="post: 1265258" data-attributes="member: 147350"><p>Nä avregleringen av elmarknaden var inte någon hit och det får vi nu betala priset för... Elbilar som lagring var en av grejerna jag tänkte på även i kombination med extra batterier på fastighet. Batteriparker för företag kan också vara en lösning för vissa företag. Mycket el går åt till värme så att effektivisera värme försörjning är också viktig. Detta kan göras av med solvärme av olika slag. te.x. industriell solvärme i kombination med värmelagring. Det finns mycket spännande teknik inom detta som kan vara aktuell när väl ny kärnkraftsvärk kan tas i drift. Ett annat exempel är pumpkraft. Som sagt det finns ingen klockren lösning, Jag tror även att kärnkraft behövs till vis del men jag tycker man ska anstränga sig för att minimera den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MOONEEN, post: 1265258, member: 147350"] Nä avregleringen av elmarknaden var inte någon hit och det får vi nu betala priset för... Elbilar som lagring var en av grejerna jag tänkte på även i kombination med extra batterier på fastighet. Batteriparker för företag kan också vara en lösning för vissa företag. Mycket el går åt till värme så att effektivisera värme försörjning är också viktig. Detta kan göras av med solvärme av olika slag. te.x. industriell solvärme i kombination med värmelagring. Det finns mycket spännande teknik inom detta som kan vara aktuell när väl ny kärnkraftsvärk kan tas i drift. Ett annat exempel är pumpkraft. Som sagt det finns ingen klockren lösning, Jag tror även att kärnkraft behövs till vis del men jag tycker man ska anstränga sig för att minimera den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pengar över till skidresan? Energispartips!
Tillbaka
Topp