Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pengar styr?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jsagstrom" data-source="post: 9681" data-attributes="member: 10252"><p>Jag tvivlar på att Salomon kommer att få monopolstatus på marknaden, man kan tycka vad man vill om dom, men man kan inte förneka att dom till stor der har medverkat till att lyfta skidåkningen efter snowboardvågen som kom under nittiotalet, som för övrigt också var viktig för att skidåkningen skulle komma tillbaka från sin dvala (då daffyn regerade). Personligen undrar jag varför folk rusar iväg och köper nya skidor hela tiden, själv kör jag på ett par 190 cm långa Dynastar 4x4 Vertical med 3 år på nacken, dom fungerar fortfarande utmärkt. visserligen byter jag förmodligen i år. Jag kan förstå att folk som tillbringar stora delar av året på snö, t.ex. dom som pluggar i Järpen eller andra freaks, men jag måste ändå tillstå att jag tror att majoriteten av dom som köper nya skidor är personer som knappast åker mer än max 4 veckor / år (observera att jag delar in dessa i en pistnötar-klump) och som allt som oftast kan ses med en dugligt röd näsa och en pint i after skin.</p><p></p><p>Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jsagstrom, post: 9681, member: 10252"] Jag tvivlar på att Salomon kommer att få monopolstatus på marknaden, man kan tycka vad man vill om dom, men man kan inte förneka att dom till stor der har medverkat till att lyfta skidåkningen efter snowboardvågen som kom under nittiotalet, som för övrigt också var viktig för att skidåkningen skulle komma tillbaka från sin dvala (då daffyn regerade). Personligen undrar jag varför folk rusar iväg och köper nya skidor hela tiden, själv kör jag på ett par 190 cm långa Dynastar 4x4 Vertical med 3 år på nacken, dom fungerar fortfarande utmärkt. visserligen byter jag förmodligen i år. Jag kan förstå att folk som tillbringar stora delar av året på snö, t.ex. dom som pluggar i Järpen eller andra freaks, men jag måste ändå tillstå att jag tror att majoriteten av dom som köper nya skidor är personer som knappast åker mer än max 4 veckor / år (observera att jag delar in dessa i en pistnötar-klump) och som allt som oftast kan ses med en dugligt röd näsa och en pint i after skin. Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pengar styr?
Tillbaka
Topp