Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Pengar till en säsong i Cham?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sannaim" data-source="post: 544457" data-attributes="member: 84216"><p>Jag gjorde en säsong i Cham i år och var tvungen att snåla jävligt mycket för att ha råd att stanna säsongen ut. Kom ner med 25000kr och jobbade som barnvakt som gav runt 3000kr i månaden och jag klarade mig precis. Boendet blev billigt, runt 2500 i månaden. Säsongskortet kostar lite över 1000 euro, vilket blev 12000 kr när euron låg så högt. </p><p>Men att jag fick leva snålt gjorde inget, liftkort och skidor är ju det enda som behövs!</p><p></p><p>Ett tips är att komma ner tidigt. Jag kom i början av januari och det var alldeles för sent. De jobb som fanns kvar krävde att man kunde franska, och min 6åriga skolfranska räckte inte långt. Som tur var hittade jag ett engelskt par som säsongade under föräldraledigheten. Att passa en liten baby och gå långpromenader med barnvagn i ett soligt Chamonix var inte helt fel!</p><p></p><p>Lycka till, säsongen där nere är definitivt det bästa jag har gjort! Chamonix är en fantastisk skidort som har ALLT!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sannaim, post: 544457, member: 84216"] Jag gjorde en säsong i Cham i år och var tvungen att snåla jävligt mycket för att ha råd att stanna säsongen ut. Kom ner med 25000kr och jobbade som barnvakt som gav runt 3000kr i månaden och jag klarade mig precis. Boendet blev billigt, runt 2500 i månaden. Säsongskortet kostar lite över 1000 euro, vilket blev 12000 kr när euron låg så högt. Men att jag fick leva snålt gjorde inget, liftkort och skidor är ju det enda som behövs! Ett tips är att komma ner tidigt. Jag kom i början av januari och det var alldeles för sent. De jobb som fanns kvar krävde att man kunde franska, och min 6åriga skolfranska räckte inte långt. Som tur var hittade jag ett engelskt par som säsongade under föräldraledigheten. Att passa en liten baby och gå långpromenader med barnvagn i ett soligt Chamonix var inte helt fel! Lycka till, säsongen där nere är definitivt det bästa jag har gjort! Chamonix är en fantastisk skidort som har ALLT! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Pengar till en säsong i Cham?
Tillbaka
Topp