Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Persimmon vs HI Persimmon vs Pink Iridium
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonathan_chips" data-source="post: 511307" data-attributes="member: 54672"><p>1) Dom 3 linserna som du har valt ut är alla 3 helt klart tänkbara. Linser som jag tycker att du bör lägga till på din lista är oakleys nya linser (Om dom nu släpps i år) Där finns t ex. en lins som heter ruby som ska se ut som en spegellins men fortfarande vara kontrasthöjande/ ha ett bra ljusigenomsläpp. Som sagt vet jag inte om dessa släpps i år men kolla det med din återförsäljare för de kan verkligen vara ett alternativ.</p><p></p><p>2) Skillnaden mellan persimmon och HI persimmon är ändå relativt stor även fast namnen är lika. Till att börja med så ser ju HI persimmon lite roligare ut men den stora skillnaden ligger i kontrasterna. Okaleys HI linser är till för att höja kontraserna ytterligare vilket kan var väldigt skönt för ögen i grådassiga Sverige. Dessa skillnader bör du kunna skönja redan i affären men den riktiga skillnaden märker du självklart på berget.</p><p></p><p>Pink har jag själv inte provat men den verkar vara rätt omtyckt här på freeride som en lins lite mittemellan persimmon och t ex firelinsen. Pink iridium är nog lite mer för dom som vill ha en relativt ljus lins men fortfarande spegel. Prestanda mässigt tror jag helt klart att HI persimmon passar bäst för Svenska förhållanden.</p><p></p><p>3) Jag själv hade en Fire-lins på mina gamla crowbars som nu är sålda. Kan säga att jag verkligen rekomenderar den i allt från halvklart till soligt väder men så fort det blir mulet känner man sig relativt lost. Tror därför att du gör rätt i att undvika den om du bara ska ha en lins, precis som du resonerat själv redan.</p><p></p><p>Ursäkta närheten till wall of text är sjukt trött och skriver detta för att skjuta upp på en jävla massa skolskit. Hej</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonathan_chips, post: 511307, member: 54672"] 1) Dom 3 linserna som du har valt ut är alla 3 helt klart tänkbara. Linser som jag tycker att du bör lägga till på din lista är oakleys nya linser (Om dom nu släpps i år) Där finns t ex. en lins som heter ruby som ska se ut som en spegellins men fortfarande vara kontrasthöjande/ ha ett bra ljusigenomsläpp. Som sagt vet jag inte om dessa släpps i år men kolla det med din återförsäljare för de kan verkligen vara ett alternativ. 2) Skillnaden mellan persimmon och HI persimmon är ändå relativt stor även fast namnen är lika. Till att börja med så ser ju HI persimmon lite roligare ut men den stora skillnaden ligger i kontrasterna. Okaleys HI linser är till för att höja kontraserna ytterligare vilket kan var väldigt skönt för ögen i grådassiga Sverige. Dessa skillnader bör du kunna skönja redan i affären men den riktiga skillnaden märker du självklart på berget. Pink har jag själv inte provat men den verkar vara rätt omtyckt här på freeride som en lins lite mittemellan persimmon och t ex firelinsen. Pink iridium är nog lite mer för dom som vill ha en relativt ljus lins men fortfarande spegel. Prestanda mässigt tror jag helt klart att HI persimmon passar bäst för Svenska förhållanden. 3) Jag själv hade en Fire-lins på mina gamla crowbars som nu är sålda. Kan säga att jag verkligen rekomenderar den i allt från halvklart till soligt väder men så fort det blir mulet känner man sig relativt lost. Tror därför att du gör rätt i att undvika den om du bara ska ha en lins, precis som du resonerat själv redan. Ursäkta närheten till wall of text är sjukt trött och skriver detta för att skjuta upp på en jävla massa skolskit. Hej [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Persimmon vs HI Persimmon vs Pink Iridium
Tillbaka
Topp