Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pettitor, Opus eller R2 122?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1004286" data-attributes="member: 49358"><p>Svårt för mig att säga något om Pettitor 189, men 179an var riktigt rolig att åka på iaf. Den bör dock monteras på -2 till -3 från true-center (+4 till +5 på K2 skalan??) då den har ett sjukt agressivt spann under foten som man vill just ha...under foten. Just den här attributen gör att den känns väldigt stabil och styvare än vad den egentligen är. MEN(!), den är fortfarande väldigt lekfull för det då tip och tail är bland det mjukaste som någonsin har producerats. Med tanke på de faktorerna som du värderar i detta köp så hade jag rekommenderat 189an och monterat den en bit fram (-3 till -2 från TC) for sure!</p><p></p><p>Vill även slänga in en utmanare som jag gillade skarpt (Bibby är ju redan nämnd..såattehhh) Icelantic Gypsy 190. Otroligt skön skida som andas hopp och lek.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1004286, member: 49358"] Svårt för mig att säga något om Pettitor 189, men 179an var riktigt rolig att åka på iaf. Den bör dock monteras på -2 till -3 från true-center (+4 till +5 på K2 skalan??) då den har ett sjukt agressivt spann under foten som man vill just ha...under foten. Just den här attributen gör att den känns väldigt stabil och styvare än vad den egentligen är. MEN(!), den är fortfarande väldigt lekfull för det då tip och tail är bland det mjukaste som någonsin har producerats. Med tanke på de faktorerna som du värderar i detta köp så hade jag rekommenderat 189an och monterat den en bit fram (-3 till -2 från TC) for sure! Vill även slänga in en utmanare som jag gillade skarpt (Bibby är ju redan nämnd..såattehhh) Icelantic Gypsy 190. Otroligt skön skida som andas hopp och lek. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pettitor, Opus eller R2 122?
Tillbaka
Topp