Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pettitor, Opus eller R2 122?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1004371" data-attributes="member: 49358"><p>Kan tyvärr inte svara på alla av dina frågor men några.</p><p></p><p>Flexet skulle jag beskriva som medelstyvt och runt. Det vill säga att den inte har någon punkt som är väsentligt styvare än resten av skidan. Detta tillsammans med en poppelkärna som ger den snärtighet och låg vikt gör att den känns väldigt livfull. Jag har bara testat den i isiga och totalt uppkörda årepister, men tyckte inte att den var för klen där. Jag blev positivt överraskad över stabiliteten (klart att det är ju ingen charger men...) trots att den både är bred fullrocker och har inget direkt indrag ( inte så mycket iaf). </p><p></p><p>En montering på -2cm till -4cm är nog vad jag skulle tycka vore bra som monteringspunkt på den skidan. -2 för mer jibby flippy och -4cm för osänkbar puderleksak.</p><p></p><p>De har återfösäljare i Sverige i form av Skidad.com.</p><p></p><p>Fullrocker (antar att du menar en skida med rocker i tip och tail och utan spann eller väldigt lågt spann?) skidor tycker jag funkar som bara den vid drop och jag har sällan känt att det har blivit svårare att åka pga "bristande" spann.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1004371, member: 49358"] Kan tyvärr inte svara på alla av dina frågor men några. Flexet skulle jag beskriva som medelstyvt och runt. Det vill säga att den inte har någon punkt som är väsentligt styvare än resten av skidan. Detta tillsammans med en poppelkärna som ger den snärtighet och låg vikt gör att den känns väldigt livfull. Jag har bara testat den i isiga och totalt uppkörda årepister, men tyckte inte att den var för klen där. Jag blev positivt överraskad över stabiliteten (klart att det är ju ingen charger men...) trots att den både är bred fullrocker och har inget direkt indrag ( inte så mycket iaf). En montering på -2cm till -4cm är nog vad jag skulle tycka vore bra som monteringspunkt på den skidan. -2 för mer jibby flippy och -4cm för osänkbar puderleksak. De har återfösäljare i Sverige i form av Skidad.com. Fullrocker (antar att du menar en skida med rocker i tip och tail och utan spann eller väldigt lågt spann?) skidor tycker jag funkar som bara den vid drop och jag har sällan känt att det har blivit svårare att åka pga "bristande" spann. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Pettitor, Opus eller R2 122?
Tillbaka
Topp