Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Phil Casabon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dannedieharder" data-source="post: 857185" data-attributes="member: 14886"><p>Nu är ju jag bara en gammal gubbe men.</p><p>Oavsett om den här tråden är allvarlig eller inte så är den iaf sjukt rolig. Tydligen klarar ingen av att någon klagar lite på allas favorit Phil Casabon. </p><p></p><p>Stil är ju alltid subjektiv och kan därför aldrig räknas in i någon form av tävlingssituation. Däremot måste ju god stil bestämmas när poäng skall delas ut. Det enda sättet är ju då att bestämma att god stil är att snurra lugnt, grabba länge och hålla position genom rotationen, för att sedan sätta högre poäng för en svårare grab. </p><p>Man kan ju inte få mer poäng för en god utförd sjua mot en god utför dubbel 12a, då 12an uppenbart är svårare oavsett hur orginell grab du lägger. </p><p>Däremot tycker iaf jag att slarvigt utförda trick ska få kraftiga avddrag.</p><p>Lika med rails, högre svårighet=högre poäng. Här bör dock kretivitet premieras. </p><p>Personligern har jag sjukt svårt för grabar på rails och onefoot då det bara ser krystat ut. Ungefär som att skråa mellan stora features på freeridetävlingar. </p><p></p><p>I slopestyle däremot kan man ju få högre poäng på ett keativt linjeval, mot att köra den uppenbara linjen. Det är ju en del av slopestyle. Lika som det är det i Freeridetävlingar. </p><p></p><p>Det är ju sjukt intressant att det är helt ok att "h8ta" (vilket jävla ord) på Jon O,Oscar Scherlin och Jacob W bara för att dom har en annan stil, lyssnar på annan musik och klär sig annorlunda än massorna. Men helt förbjudet att klaga lite på Phil C och HH.</p><p></p><p>D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dannedieharder, post: 857185, member: 14886"] Nu är ju jag bara en gammal gubbe men. Oavsett om den här tråden är allvarlig eller inte så är den iaf sjukt rolig. Tydligen klarar ingen av att någon klagar lite på allas favorit Phil Casabon. Stil är ju alltid subjektiv och kan därför aldrig räknas in i någon form av tävlingssituation. Däremot måste ju god stil bestämmas när poäng skall delas ut. Det enda sättet är ju då att bestämma att god stil är att snurra lugnt, grabba länge och hålla position genom rotationen, för att sedan sätta högre poäng för en svårare grab. Man kan ju inte få mer poäng för en god utförd sjua mot en god utför dubbel 12a, då 12an uppenbart är svårare oavsett hur orginell grab du lägger. Däremot tycker iaf jag att slarvigt utförda trick ska få kraftiga avddrag. Lika med rails, högre svårighet=högre poäng. Här bör dock kretivitet premieras. Personligern har jag sjukt svårt för grabar på rails och onefoot då det bara ser krystat ut. Ungefär som att skråa mellan stora features på freeridetävlingar. I slopestyle däremot kan man ju få högre poäng på ett keativt linjeval, mot att köra den uppenbara linjen. Det är ju en del av slopestyle. Lika som det är det i Freeridetävlingar. Det är ju sjukt intressant att det är helt ok att "h8ta" (vilket jävla ord) på Jon O,Oscar Scherlin och Jacob W bara för att dom har en annan stil, lyssnar på annan musik och klär sig annorlunda än massorna. Men helt förbjudet att klaga lite på Phil C och HH. D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Phil Casabon
Tillbaka
Topp