Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Pieps DSP Sport VS. Mammut Element
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 1047935" data-attributes="member: 47541"><p>Gubben i lådan!</p><p></p><p>Det här är faktiskt en jämförelse som jag tycker är lite intressant. Modellerna är väldigt likvärdiga skulle jag säga. Piepsen har en intressant funktion som inte Elementen har. Den skiftar sändningsantenn beroende på vilken som är mest lämpad. Det gör att signalen kommer att kunna hittas snabbare och att visst strul vid finsöket kan undvikas.</p><p></p><p>Dock så är det inte någon supervital funktion utan jag tycker du ska testa de båda modellerna och se vilken du tycker är mest användarvänlig.</p><p></p><p>Om Mammut skulle komma ut med uppdatering till Element liknande den de gjorde för Pulsen så kommer antagligen Elementen att ta en rad pluspoäng men tyvärr håller de igen med utvecklingen för att deras modeller inte konkurrera med varandra. Lite fult kan man tycka men frågan är om de inte skjuter sig själva i foten eftersom Element numera bara är en halvdan transceiver i mängden.</p><p></p><p>Sen rekommenderar jag att du tittar lite i förra tråden om transor: <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=95439#r1043548" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=95439#r1043548</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 1047935, member: 47541"] Gubben i lådan! Det här är faktiskt en jämförelse som jag tycker är lite intressant. Modellerna är väldigt likvärdiga skulle jag säga. Piepsen har en intressant funktion som inte Elementen har. Den skiftar sändningsantenn beroende på vilken som är mest lämpad. Det gör att signalen kommer att kunna hittas snabbare och att visst strul vid finsöket kan undvikas. Dock så är det inte någon supervital funktion utan jag tycker du ska testa de båda modellerna och se vilken du tycker är mest användarvänlig. Om Mammut skulle komma ut med uppdatering till Element liknande den de gjorde för Pulsen så kommer antagligen Elementen att ta en rad pluspoäng men tyvärr håller de igen med utvecklingen för att deras modeller inte konkurrera med varandra. Lite fult kan man tycka men frågan är om de inte skjuter sig själva i foten eftersom Element numera bara är en halvdan transceiver i mängden. Sen rekommenderar jag att du tittar lite i förra tråden om transor: [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=95439#r1043548[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Pieps DSP Sport VS. Mammut Element
Tillbaka
Topp