Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pieps freeride - är den så dålig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 600226" data-attributes="member: 47541"><p>Freeriden kan aldrig mäta sig med de digitala transceivers som har tre antenner och avflaggningsfunktion. Punkt! Om ni har några frågor eller kommentarer till detta så ber jag er att läsa de övriga trådar som finns i det ämnet.</p><p></p><p>Sen har ju tyvärr Freeriden visat sig vara rent fysiskt dålig, den går sönder. I båda de test som jag gjort, ett för tidning Vertikal och ett för Åka Skidor så gick testexemplaren sönder i våra händer. Det är ett problem som flera råkat ut för, vi hade alltså inte otur att få två måndagsexemplar.</p><p></p><p><a href="http://www.arelavincenter.se/forum/viewtopic.php?t=127" target="_blank">http://www.arelavincenter.se/forum/viewtopic.php?t=127</a></p><p></p><p>Ett annat fel jag råkade utför var när jag testade den under en längre tid, då visade sig att den kunde stänga av sig själv. Ett fel som man knappast kan acceptera. Tänk att du blir begravd och sedan kan inte dina kompisar hitta dig för att din transceiver slagit av sig.</p><p></p><p>Satsa på en digital transceiver med tre antenner och avflaggningsfunktion. Då har du följande att välja på:</p><p></p><p>Barryvox Pulse</p><p>Pieps DSP</p><p>Ortovox S1</p><p>Arva Evo3</p><p>Arva 3-axes</p><p></p><p>Har du möjlighet är du välkommen in på Åre Lavincenter för att testa vilken modell som just tycker fungerar för dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 600226, member: 47541"] Freeriden kan aldrig mäta sig med de digitala transceivers som har tre antenner och avflaggningsfunktion. Punkt! Om ni har några frågor eller kommentarer till detta så ber jag er att läsa de övriga trådar som finns i det ämnet. Sen har ju tyvärr Freeriden visat sig vara rent fysiskt dålig, den går sönder. I båda de test som jag gjort, ett för tidning Vertikal och ett för Åka Skidor så gick testexemplaren sönder i våra händer. Det är ett problem som flera råkat ut för, vi hade alltså inte otur att få två måndagsexemplar. [URL]http://www.arelavincenter.se/forum/viewtopic.php?t=127[/URL] Ett annat fel jag råkade utför var när jag testade den under en längre tid, då visade sig att den kunde stänga av sig själv. Ett fel som man knappast kan acceptera. Tänk att du blir begravd och sedan kan inte dina kompisar hitta dig för att din transceiver slagit av sig. Satsa på en digital transceiver med tre antenner och avflaggningsfunktion. Då har du följande att välja på: Barryvox Pulse Pieps DSP Ortovox S1 Arva Evo3 Arva 3-axes Har du möjlighet är du välkommen in på Åre Lavincenter för att testa vilken modell som just tycker fungerar för dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pieps freeride - är den så dålig?
Tillbaka
Topp