Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pistgubbe" data-source="post: 1073478" data-attributes="member: 75055"><p>Ok, Atomicen har ju väldigt snäv radie och är väldigt smal. Den har jag inte testat.</p><p></p><p>Jag har dock testat Nordica Spitfire Pro, 176cm, olika par vid olika tillfällen. Gillade den skarpt. Den har ju dock radie på 15.5 och det är ju ändå långt från de 11-13 som det talades om ovan. </p><p></p><p>Lånade ut mina Hendryx 917 till en kompis som körde på Nordican och han ville inte byta tillbaka. Han lyckades hitta ett beg par och slog till direkt. Vi säger båda ungefär likadant, att även om Nordican är en jätteskön skida så har den ingen chans mot en bredare racer som 917. Men det är ju som sagt ett elände att min varmaste rekommendation inte tillverkas.</p><p></p><p>Har också en känsla av att det görs mycket i bredden 85-95mm som skall vara "all mountain" men som är kassa på allt. Har provat några olika modeller som varit hemska. Völkl RTM 84 är dock ett säkert val enligt mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pistgubbe, post: 1073478, member: 75055"] Ok, Atomicen har ju väldigt snäv radie och är väldigt smal. Den har jag inte testat. Jag har dock testat Nordica Spitfire Pro, 176cm, olika par vid olika tillfällen. Gillade den skarpt. Den har ju dock radie på 15.5 och det är ju ändå långt från de 11-13 som det talades om ovan. Lånade ut mina Hendryx 917 till en kompis som körde på Nordican och han ville inte byta tillbaka. Han lyckades hitta ett beg par och slog till direkt. Vi säger båda ungefär likadant, att även om Nordican är en jätteskön skida så har den ingen chans mot en bredare racer som 917. Men det är ju som sagt ett elände att min varmaste rekommendation inte tillverkas. Har också en känsla av att det görs mycket i bredden 85-95mm som skall vara "all mountain" men som är kassa på allt. Har provat några olika modeller som varit hemska. Völkl RTM 84 är dock ett säkert val enligt mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Tillbaka
Topp