Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 1073513" data-attributes="member: 12646"><p>Jag vill slå ett slag för att du skaffar dig en pistskida om det är det du vill ha.</p><p>Enda bredare alternativet, som funkar någorlunda är Völkls RTM 84/86 (86:an är den klart bästa av dessa 2) samt 917.</p><p></p><p>Mitt förslag är att du kikar på Head Supershape, exempelvis Titan eller Rally.</p><p>Titan är 80mm i midjan och Rallyn är 76mm.</p><p>Då får du lite mer bärighet när det blir uppkört men fortfarande det uppträdande man kan kräva av en pistskida.</p><p>Supershapeserien är riktigt trevliga bekantskaper i pisten, lättåkta, carvar bra och har bra bett på hårt.</p><p>Och jag kan personligen gå i godo för att KERS systemet funkar...</p><p>(jag trodde detta var något en fånig marknadsförare hittat på, men det funkar.. Jag lovar. Jag har nämligen testat och fick mig en liten nätt överraskning.. Behöver jag säga att konsekvensen blev att jag ramlade?)</p><p>Kontentan: du behöver inte vara orolig att Supershapelaggen är för "enkla" för dig. </p><p></p><p>Jag tycker nämligen att, väljer du någon av de bredare alternativen så blir det en kompromiss.</p><p>Då blir det en "all mountain" skida. (även om dessa ovan nämda lagg går som skållade bävrar i pisten..)</p><p>Inget fel alls att välja "all mountain" lagg men det är och förblir en en kompromiss.</p><p>Det tycker jag du ska vara på det klara med när du väljer lagg.</p><p>(personligen har jag, i min kompromiss i skidvalet, valt Rossignol E100 som min "huvudskida". Går fantastiskt i pisten och funkar helt ok utanför. Dock så har jag ett par GS Racelagg, ett par Supershape Speed och ett par Katana som jag kan välja mellan utifrån behov..)</p><p></p><p>917.. Det är en extrem skida. Jag har haft flera par Hendryx så jag vet.</p><p>Rent fantastisk i pisten. </p><p>Är de fixade och trimmade perfekt så finns det ingen "köpepistskida" som har det bettet och spårviljan.</p><p>Jag påstår att de har bättre bett på ren is än rena FIS WC SL lagg.</p><p>Men, det är en extrem skida som kräver 100% insats i varje åk för att få den till att prestera.</p><p></p><p>Hoppas detta hjälpte dig lite i din jakt på nya lagg!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 1073513, member: 12646"] Jag vill slå ett slag för att du skaffar dig en pistskida om det är det du vill ha. Enda bredare alternativet, som funkar någorlunda är Völkls RTM 84/86 (86:an är den klart bästa av dessa 2) samt 917. Mitt förslag är att du kikar på Head Supershape, exempelvis Titan eller Rally. Titan är 80mm i midjan och Rallyn är 76mm. Då får du lite mer bärighet när det blir uppkört men fortfarande det uppträdande man kan kräva av en pistskida. Supershapeserien är riktigt trevliga bekantskaper i pisten, lättåkta, carvar bra och har bra bett på hårt. Och jag kan personligen gå i godo för att KERS systemet funkar... (jag trodde detta var något en fånig marknadsförare hittat på, men det funkar.. Jag lovar. Jag har nämligen testat och fick mig en liten nätt överraskning.. Behöver jag säga att konsekvensen blev att jag ramlade?) Kontentan: du behöver inte vara orolig att Supershapelaggen är för "enkla" för dig. Jag tycker nämligen att, väljer du någon av de bredare alternativen så blir det en kompromiss. Då blir det en "all mountain" skida. (även om dessa ovan nämda lagg går som skållade bävrar i pisten..) Inget fel alls att välja "all mountain" lagg men det är och förblir en en kompromiss. Det tycker jag du ska vara på det klara med när du väljer lagg. (personligen har jag, i min kompromiss i skidvalet, valt Rossignol E100 som min "huvudskida". Går fantastiskt i pisten och funkar helt ok utanför. Dock så har jag ett par GS Racelagg, ett par Supershape Speed och ett par Katana som jag kan välja mellan utifrån behov..) 917.. Det är en extrem skida. Jag har haft flera par Hendryx så jag vet. Rent fantastisk i pisten. Är de fixade och trimmade perfekt så finns det ingen "köpepistskida" som har det bettet och spårviljan. Jag påstår att de har bättre bett på ren is än rena FIS WC SL lagg. Men, det är en extrem skida som kräver 100% insats i varje åk för att få den till att prestera. Hoppas detta hjälpte dig lite i din jakt på nya lagg! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Tillbaka
Topp