Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 1073818" data-attributes="member: 12483"><p>Va...! Hmm...! jaha...!</p><p>Skriver som småkiddsen gjorde förr i tiden på FR "....f-n orka läääsa"</p><p></p><p>1: </p><p>FIS-SL-lagg "is da shit" om man som jag väger 90 pannor näck och kör på t ex röda Ross Hero (=ovanligt styva). Alla (...menar alla) moderna FIS SL-lagg är f ö rappa nog för "vem som helst"-amatör race- och hårdpistwannabe. Perfekta i korta preparerade låglandsbackar! Uppkörd pist? - glöm!</p><p></p><p>2:</p><p>'Ryx 917 "is da shit" om man som jag väger 90 kg och har ben med hygglig muskulatur och är moitiverad att flexxa dom ibland. Bud66 tycker jag överdriver en aning när han beskriver 917 som värstingarnas bad-asslagg, nu är det ju inte så farligt, man kan turistcarva på dom, t o m hasåka (God forbid!). Ok Ok, han hade ju typ 180 cm med Gulf-målningen ("dom blå"), dom är ärligt talat något "nervigare" än mina svarta 186 cm med dämpande plattor. Den här kategorin utgör däremot en mkt bra "all mountain" Alp-lagg, duger till (nästan) allt!</p><p>Nu börjar det faktiskt komma andra liknande lagg med bra klös, Ross Ext 100, Nordica Enforcer m fl </p><p></p><p>3:</p><p>Völkl gör ett helt knippe riktigt rappa bra lagg, RTM 84, RTM 86, diverse V-werks lagg m fl med den lilla extra bredden som gör att man kan bemästra fler snöförhållanden än bara jättefinamanchesterrandiga pisten. Välj en kort längd och du får snävare radie! </p><p></p><p>Eder,</p><p>Ace DG </p><p></p><p>...lovar läsa lite mer nu</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 1073818, member: 12483"] Va...! Hmm...! jaha...! Skriver som småkiddsen gjorde förr i tiden på FR "....f-n orka läääsa" 1: FIS-SL-lagg "is da shit" om man som jag väger 90 pannor näck och kör på t ex röda Ross Hero (=ovanligt styva). Alla (...menar alla) moderna FIS SL-lagg är f ö rappa nog för "vem som helst"-amatör race- och hårdpistwannabe. Perfekta i korta preparerade låglandsbackar! Uppkörd pist? - glöm! 2: 'Ryx 917 "is da shit" om man som jag väger 90 kg och har ben med hygglig muskulatur och är moitiverad att flexxa dom ibland. Bud66 tycker jag överdriver en aning när han beskriver 917 som värstingarnas bad-asslagg, nu är det ju inte så farligt, man kan turistcarva på dom, t o m hasåka (God forbid!). Ok Ok, han hade ju typ 180 cm med Gulf-målningen ("dom blå"), dom är ärligt talat något "nervigare" än mina svarta 186 cm med dämpande plattor. Den här kategorin utgör däremot en mkt bra "all mountain" Alp-lagg, duger till (nästan) allt! Nu börjar det faktiskt komma andra liknande lagg med bra klös, Ross Ext 100, Nordica Enforcer m fl 3: Völkl gör ett helt knippe riktigt rappa bra lagg, RTM 84, RTM 86, diverse V-werks lagg m fl med den lilla extra bredden som gör att man kan bemästra fler snöförhållanden än bara jättefinamanchesterrandiga pisten. Välj en kort längd och du får snävare radie! Eder, Ace DG ...lovar läsa lite mer nu [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Tillbaka
Topp