Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 1073838" data-attributes="member: 12646"><p>[USER=157933]@greger2[/USER]</p><p></p><p>Japp. </p><p>Både 917 och RTM 86 skulle vara riktigt bra alternativ för dig.</p><p>Jag hade satsat på RTM 86 för jag tycker den är RIKTIGT bra!</p><p>Förbannat bra skulle jag säga.</p><p>Och lite mer allround än 917.</p><p>Det jag tycker skiljer dessa skidor är framförallt att RTM:n är lättare att variera svängradien på.</p><p>917 är mer "denna sväng är jag byggd för och den håller jag, oavsett vad"</p><p>917 är lite mer stöddig i känslan än RTM:n </p><p></p><p>Nåja, bägge dessa val är riktigt bra! </p><p>Det jag skulle rekommendera är att du testar både RTM 86 och 917 för att se vilka av dessa du trivs bäst på själv. Det är ju inte helt säkert att mina preferenser stämmer med dina om hur det ska kännas och svänga osv.</p><p></p><p>Sen, man kan ju alltid komplettera med ett par RaceStock SL senare!</p><p>Köpa ett par beggade 165:or.</p><p>Dessa brukar ju gå att hitta ganska billigt på höstarna när raceåkarna byter lagg till senaste årsmodell.</p><p>Jag brukar hålla koll på slalomklubbarnas köp/säljsidor, där brukar man kunna hitta mycket roligt för lite pengar.</p><p>Tänk bara på att köpa ett par med någorlunda mycket kant kvar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 1073838, member: 12646"] [USER=157933]@greger2[/USER] Japp. Både 917 och RTM 86 skulle vara riktigt bra alternativ för dig. Jag hade satsat på RTM 86 för jag tycker den är RIKTIGT bra! Förbannat bra skulle jag säga. Och lite mer allround än 917. Det jag tycker skiljer dessa skidor är framförallt att RTM:n är lättare att variera svängradien på. 917 är mer "denna sväng är jag byggd för och den håller jag, oavsett vad" 917 är lite mer stöddig i känslan än RTM:n Nåja, bägge dessa val är riktigt bra! Det jag skulle rekommendera är att du testar både RTM 86 och 917 för att se vilka av dessa du trivs bäst på själv. Det är ju inte helt säkert att mina preferenser stämmer med dina om hur det ska kännas och svänga osv. Sen, man kan ju alltid komplettera med ett par RaceStock SL senare! Köpa ett par beggade 165:or. Dessa brukar ju gå att hitta ganska billigt på höstarna när raceåkarna byter lagg till senaste årsmodell. Jag brukar hålla koll på slalomklubbarnas köp/säljsidor, där brukar man kunna hitta mycket roligt för lite pengar. Tänk bara på att köpa ett par med någorlunda mycket kant kvar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Tillbaka
Topp