Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Atrende" data-source="post: 1073840" data-attributes="member: 66337"><p>Min erfarenhet är att man inte kategoriskt kan säga att FIS SL inte funkar i uppkört. För mig funkar det helt ok med mina Rossignol Radical FIS SL från 2011. Körde flera eftermiddagar i Gäst- och Lundsrappen med dem nu i påsk och hade kul. Åkte även ett par varv i Tväråvalvets "offpist". Där krävs dock viss koncentration men det funkar. Givetvis blir det mer avspänt att åka med Soul 7:orna där <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> Nu väger jag 67 kg, så antagligen flyter jag bättre än någon som väger 90 kg, men det hänger en del på skidan också. Mina Ross är styva, men på något sätt ändå följsamma.</p><p></p><p>För några veckor sedan var vi i Frankrike och ett par dagar hyrde jag ett par Dynastar OMEGLASS S FLUID X, som ligger flera steg ned från deras FIS SL, och de är tänkta att vara snällare. För mig var de inte alls lika lättåkta som mina Ross. De hade dålig följsamhet, och framänden kändes död. Kanske var de för styva för mig på något sätt och jag kunde bara jobba skidan från mitten och bakåt. Med Rossen kan jag jobba igenom hela skidan, och det finns liv i den, vilket gör att det är kul. Hyrskidan var inte rolig när det blev uppåkt; då kändes det som att åka runt på ett par spett. Har dock haft ett par äldre Dynastar Omeglass, steget precis under FIS-skidan. De var trevliga och funkade till det mesta.</p><p></p><p>Några dagar senare när det kommit massor med snö (och jag körde på mina Soul 7:or) såg jag ett gäng franska junioråkare (typ 17-18 år), som verkade ha "håltimme" från SL-träningen. De fräste runt i skogen (50 cm puder) med sina FIS SL, och hoppade och snurrade i bästa Candide Thovex-anda. De var antagligen inte heller så tunga; kanske bidrog det till att det gick så bra?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Atrende, post: 1073840, member: 66337"] Min erfarenhet är att man inte kategoriskt kan säga att FIS SL inte funkar i uppkört. För mig funkar det helt ok med mina Rossignol Radical FIS SL från 2011. Körde flera eftermiddagar i Gäst- och Lundsrappen med dem nu i påsk och hade kul. Åkte även ett par varv i Tväråvalvets "offpist". Där krävs dock viss koncentration men det funkar. Givetvis blir det mer avspänt att åka med Soul 7:orna där :) Nu väger jag 67 kg, så antagligen flyter jag bättre än någon som väger 90 kg, men det hänger en del på skidan också. Mina Ross är styva, men på något sätt ändå följsamma. För några veckor sedan var vi i Frankrike och ett par dagar hyrde jag ett par Dynastar OMEGLASS S FLUID X, som ligger flera steg ned från deras FIS SL, och de är tänkta att vara snällare. För mig var de inte alls lika lättåkta som mina Ross. De hade dålig följsamhet, och framänden kändes död. Kanske var de för styva för mig på något sätt och jag kunde bara jobba skidan från mitten och bakåt. Med Rossen kan jag jobba igenom hela skidan, och det finns liv i den, vilket gör att det är kul. Hyrskidan var inte rolig när det blev uppåkt; då kändes det som att åka runt på ett par spett. Har dock haft ett par äldre Dynastar Omeglass, steget precis under FIS-skidan. De var trevliga och funkade till det mesta. Några dagar senare när det kommit massor med snö (och jag körde på mina Soul 7:or) såg jag ett gäng franska junioråkare (typ 17-18 år), som verkade ha "håltimme" från SL-träningen. De fräste runt i skogen (50 cm puder) med sina FIS SL, och hoppade och snurrade i bästa Candide Thovex-anda. De var antagligen inte heller så tunga; kanske bidrog det till att det gick så bra? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Pigga pistskidor
Tillbaka
Topp