Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pin bindning vs.Frame bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="termons" data-source="post: 1096910" data-attributes="member: 46857"><p>Tycker att det är rimligt att reflektera över vad som är bättre för var och en. Då man läser på forum och recensioner får man lätt en bild av att pin bindning är det man skall ha om man skall gå. </p><p></p><p>Har nu erfarenhet av frame bindning(Baron,F12) och pin bindning (Kingpin). </p><p>Vet att det finns pin bindningar med bättre elasticitet än Kingpin men Kingpin borde vara bland de bästa i kraftöverföring. </p><p></p><p>Tycker att frame bindningen är betydligt skönare om man inte skall gå över typ 200-300 höjdmeter.</p><p> Alltså det mesta som utgår från den högsta liften i systemet. (Högst ovetenskapligt, men vill att alla skall fundera på hur de använder skidorna mest..) Någon med bättre kondition än mig skulle säkert kunna sätt gränsen mycket högre. </p><p></p><p>Det finns som jag nu ser det ingen fördel med pin bindning om man inte skall gå långa turer. Är det någon som är av annan åsikt ? </p><p></p><p>Shift blir hög intressant. Om den inte levererar.... long live the frame binding</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="termons, post: 1096910, member: 46857"] Tycker att det är rimligt att reflektera över vad som är bättre för var och en. Då man läser på forum och recensioner får man lätt en bild av att pin bindning är det man skall ha om man skall gå. Har nu erfarenhet av frame bindning(Baron,F12) och pin bindning (Kingpin). Vet att det finns pin bindningar med bättre elasticitet än Kingpin men Kingpin borde vara bland de bästa i kraftöverföring. Tycker att frame bindningen är betydligt skönare om man inte skall gå över typ 200-300 höjdmeter. Alltså det mesta som utgår från den högsta liften i systemet. (Högst ovetenskapligt, men vill att alla skall fundera på hur de använder skidorna mest..) Någon med bättre kondition än mig skulle säkert kunna sätt gränsen mycket högre. Det finns som jag nu ser det ingen fördel med pin bindning om man inte skall gå långa turer. Är det någon som är av annan åsikt ? Shift blir hög intressant. Om den inte levererar.... long live the frame binding [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pin bindning vs.Frame bindning
Tillbaka
Topp