Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pin bindning vs.Frame bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="termons" data-source="post: 1096938" data-attributes="member: 46857"><p>Alla dagar i veckan pinbindning om du skall tura mycket. Det går ju faktiskt hyfsat att åka på pinbindning</p><p>även om jag tycker att jag känner av dålig elasticitet speciellt i hårda förhållanden. Finns säker bättre alternativ men också sämre än Kingpin...</p><p></p><p>Det är alltså främst pinbindning kombinerat med åkning som includerar mycket lifttransport som jag ifrågesätter. </p><p></p><p>Frame bindningen är lättare att kliva i och ur. Pang.klick 100% . Behöver inte testa om bindningen sitter eller inte. </p><p>Skönt speciellt om åkningen includerar många cabin,gondol liftar... afterski mm. </p><p>Tappar du en skida i offpisten är det lättare att kliva i på ett svårt ställe. </p><p>Du behöver inte oroa dig för tjuvlösning pga is vilket ju verkar vara relativt vanligt. En enda gång kan förstöra din säsong...</p><p>Du kan lita på att bindningen löser när den skall i alla lägen. Också när du går och hamnar i en lavin kan du få loss skidan relativt lätt. (Finns väl kanske pinbindningar som klarar det också..?) </p><p></p><p>Tänker att i en liten skid quiver behöver bara ett skidpar ha pinbindning....?</p><p>Men det tycks ju finnas många som förespråkar pinbindning i olika situationer. Var och en använder</p><p>det man är nöjd med. Hoppas att denna tråd kan hjälpa andra att göra bra bindningsval.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="termons, post: 1096938, member: 46857"] Alla dagar i veckan pinbindning om du skall tura mycket. Det går ju faktiskt hyfsat att åka på pinbindning även om jag tycker att jag känner av dålig elasticitet speciellt i hårda förhållanden. Finns säker bättre alternativ men också sämre än Kingpin... Det är alltså främst pinbindning kombinerat med åkning som includerar mycket lifttransport som jag ifrågesätter. Frame bindningen är lättare att kliva i och ur. Pang.klick 100% . Behöver inte testa om bindningen sitter eller inte. Skönt speciellt om åkningen includerar många cabin,gondol liftar... afterski mm. Tappar du en skida i offpisten är det lättare att kliva i på ett svårt ställe. Du behöver inte oroa dig för tjuvlösning pga is vilket ju verkar vara relativt vanligt. En enda gång kan förstöra din säsong... Du kan lita på att bindningen löser när den skall i alla lägen. Också när du går och hamnar i en lavin kan du få loss skidan relativt lätt. (Finns väl kanske pinbindningar som klarar det också..?) Tänker att i en liten skid quiver behöver bara ett skidpar ha pinbindning....? Men det tycks ju finnas många som förespråkar pinbindning i olika situationer. Var och en använder det man är nöjd med. Hoppas att denna tråd kan hjälpa andra att göra bra bindningsval. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pin bindning vs.Frame bindning
Tillbaka
Topp