Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pinbindnig till liftburet.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1289181" data-attributes="member: 121331"><p>Jag gillar mina Fritschi Tecton, enda jag åker på sen 2018. Räknas väl ibland som hybrid ihop med Shift och Duke, men närmare PIN i designen än de två.</p><p>Det jag uppskattar är en häldel som inte kan snurra. Gör skillnad i hårt före. Åkte på äldre Dynafit Radical innan, då hände det att det slamrade loss, tänk typ på traverse med återfrusen spårad slask… Hände även att jag vred ur hälen när jag hakade i med stålkanten på sten.</p><p>Inte provat själv, men Vipec har samma tådel som Tecton och också häldel som inte snurrar. Med den kan man spara en del vikt om det är viktigt men förlorar elasticitet i hälen.</p><p></p><p>Alpinbindning har jag inte använt på många år. 60+ skiddagar per år i Engelberg senaste 9 åren.</p><p></p><p>Så mitt svar: nej du behöver inga ”alpingrejor”.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1289181, member: 121331"] Jag gillar mina Fritschi Tecton, enda jag åker på sen 2018. Räknas väl ibland som hybrid ihop med Shift och Duke, men närmare PIN i designen än de två. Det jag uppskattar är en häldel som inte kan snurra. Gör skillnad i hårt före. Åkte på äldre Dynafit Radical innan, då hände det att det slamrade loss, tänk typ på traverse med återfrusen spårad slask… Hände även att jag vred ur hälen när jag hakade i med stålkanten på sten. Inte provat själv, men Vipec har samma tådel som Tecton och också häldel som inte snurrar. Med den kan man spara en del vikt om det är viktigt men förlorar elasticitet i hälen. Alpinbindning har jag inte använt på många år. 60+ skiddagar per år i Engelberg senaste 9 åren. Så mitt svar: nej du behöver inga ”alpingrejor”. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pinbindnig till liftburet.
Tillbaka
Topp