Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1022300" data-attributes="member: 29415"><p>Vid ett butiksbesök idag öppnade jag senaste (?) numret av Åka Skidor medan jag väntade på hjälp och läste en kort puff för ett resereportage på någon skidort i Pyrenéerna. Kontentan var en diss av byn men att skidåkningen gott och väl kompenserade för byns fulhet.</p><p></p><p>Nu är frågan, har ÅS någonsin dissat skidåkningen i ett resereportage? Rimligen borde sådär hälften av alla skidorter vara sämre än medianen och följaktligen få mer eller mindre negativ kritik. Sker det? Min bild av ÅS/skidtidningar i allmänhet är den totalt okritiska inställningen till det mesta (och resereportage i synnerhet).</p><p></p><p>Jämför jag med tidningar som skriver om tex musik eller vardagsbilar upplever jag att sådana tidningar inte drar sig för att såga och kritisera när det är på sin plats. Är min bild av ÅS/skidblaskor korrekt? Om, varför är det så? Skulle de inte vinna läsvärde på ärligare journalistik (komplettera gärna med statistik, tex "det tog sex timmar och 32 försök att få till den här bilden")?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1022300, member: 29415"] Vid ett butiksbesök idag öppnade jag senaste (?) numret av Åka Skidor medan jag väntade på hjälp och läste en kort puff för ett resereportage på någon skidort i Pyrenéerna. Kontentan var en diss av byn men att skidåkningen gott och väl kompenserade för byns fulhet. Nu är frågan, har ÅS någonsin dissat skidåkningen i ett resereportage? Rimligen borde sådär hälften av alla skidorter vara sämre än medianen och följaktligen få mer eller mindre negativ kritik. Sker det? Min bild av ÅS/skidtidningar i allmänhet är den totalt okritiska inställningen till det mesta (och resereportage i synnerhet). Jämför jag med tidningar som skriver om tex musik eller vardagsbilar upplever jag att sådana tidningar inte drar sig för att såga och kritisera när det är på sin plats. Är min bild av ÅS/skidblaskor korrekt? Om, varför är det så? Skulle de inte vinna läsvärde på ärligare journalistik (komplettera gärna med statistik, tex "det tog sex timmar och 32 försök att få till den här bilden")? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp