Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anzom" data-source="post: 1022308" data-attributes="member: 45125"><p>Jag tror inte att det finns någon "dålig" plats för skidåkning. Det är omständigheterna såsom snöfall, eller ren isbana som gör skapar min bedömning av en ort. Både som privatperson, men även när det gäller ett rent journalistiskt material. Skriver man artikeln och inte påverkas av de yttre omständigheterna har man gjort ett bra jobb.</p><p> </p><p>När det kommer till semestern så tror jag inte att kraven är alltför höga. Det viktigaste är att komma bort, åka skidor och få en annan naturupplevelse än den kontoret kan erbjuda. Därför spelar det mindre roll om man matar 2 km fallhöjd i Chamonix eller 200 i Sälen. </p><p>Till skillnad från musik som man direkt kan tycka är usel, så kan man inte räkna ut en skidort på samma sätt. Musiksmaken utgår ifrån sig själv, och vad man själv tycker och tänker. En skidort speglas klart av den egna åsikten, men där gäller det att objektivt kunna ta in andra grupper som man själv inte tillhör; ex. barnfamiljer, offpistälskare, pistsmiskare, parkåkare und so weiter. </p><p>Därför kan man också se en skidort ur flera perspektiv och få en mer nyanserad bild av orten, vilket enligt mig snarare är en seriösare form av journalistik. Däremot kan en variation i materialet vara fräscht, och inte bara idel hallelujamoments.</p><p></p><p>+++ Till att ni har med bydalsfjällen och heliskiing i marocko i detta numret. Det ÄR mer spännande än en åreguide eller CMH besök.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anzom, post: 1022308, member: 45125"] Jag tror inte att det finns någon "dålig" plats för skidåkning. Det är omständigheterna såsom snöfall, eller ren isbana som gör skapar min bedömning av en ort. Både som privatperson, men även när det gäller ett rent journalistiskt material. Skriver man artikeln och inte påverkas av de yttre omständigheterna har man gjort ett bra jobb. När det kommer till semestern så tror jag inte att kraven är alltför höga. Det viktigaste är att komma bort, åka skidor och få en annan naturupplevelse än den kontoret kan erbjuda. Därför spelar det mindre roll om man matar 2 km fallhöjd i Chamonix eller 200 i Sälen. Till skillnad från musik som man direkt kan tycka är usel, så kan man inte räkna ut en skidort på samma sätt. Musiksmaken utgår ifrån sig själv, och vad man själv tycker och tänker. En skidort speglas klart av den egna åsikten, men där gäller det att objektivt kunna ta in andra grupper som man själv inte tillhör; ex. barnfamiljer, offpistälskare, pistsmiskare, parkåkare und so weiter. Därför kan man också se en skidort ur flera perspektiv och få en mer nyanserad bild av orten, vilket enligt mig snarare är en seriösare form av journalistik. Däremot kan en variation i materialet vara fräscht, och inte bara idel hallelujamoments. +++ Till att ni har med bydalsfjällen och heliskiing i marocko i detta numret. Det ÄR mer spännande än en åreguide eller CMH besök. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp