Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1022311" data-attributes="member: 13861"><p>Svar ja. Skidåkning i Skottland signerat Gunnar Andersson för länge sedan. Rent ut sagt miserabelt.</p><p></p><p></p><p>Sämre jämfört med vad? Sämre enligt vem? Sämre enligt vilka normer? Vem bestämmer vad som är bra skidåkning? Vilka kriterier är det som gäller? </p><p></p><p>Skidåkning är ingen självklarhet för väldigt många till skillnad från dig som har råd och/eller möjlighet att hänga i La Grave på vintrarna. Självklart skulle jag personligen tycka att Romme Alpin sög hästballe om jag åkte dit, på grund av mina egna förväntningar på skidåkning. Men trots det finns det en hel del människor som de facto åker till Romme och har en kul dag eller helg där. Man måste sätta saker i perspektiv helt enkelt. Jag kan inte åka till Huså och förvänta mig +2000-åk på glaciärer som La Vaute i La Grave. Men det hindrar inte att jag åker dit en dag när det snöat ett par dec, gör några åk med polarna i skogen och har... kul. Trots att berget/fjället/kullen saknar både fallhöjd och radikal terräng. Det går att hitta bra skidåkning på dom flesta ställen bara man har ett öppet sinne, alternativt är beredd att kliva på ett par slalomcarvers. Vår uppgift är inte att såga någon skidort, snarare att förklara för vem den passar eller vad som är speciellt med just den orten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1022311, member: 13861"] Svar ja. Skidåkning i Skottland signerat Gunnar Andersson för länge sedan. Rent ut sagt miserabelt. Sämre jämfört med vad? Sämre enligt vem? Sämre enligt vilka normer? Vem bestämmer vad som är bra skidåkning? Vilka kriterier är det som gäller? Skidåkning är ingen självklarhet för väldigt många till skillnad från dig som har råd och/eller möjlighet att hänga i La Grave på vintrarna. Självklart skulle jag personligen tycka att Romme Alpin sög hästballe om jag åkte dit, på grund av mina egna förväntningar på skidåkning. Men trots det finns det en hel del människor som de facto åker till Romme och har en kul dag eller helg där. Man måste sätta saker i perspektiv helt enkelt. Jag kan inte åka till Huså och förvänta mig +2000-åk på glaciärer som La Vaute i La Grave. Men det hindrar inte att jag åker dit en dag när det snöat ett par dec, gör några åk med polarna i skogen och har... kul. Trots att berget/fjället/kullen saknar både fallhöjd och radikal terräng. Det går att hitta bra skidåkning på dom flesta ställen bara man har ett öppet sinne, alternativt är beredd att kliva på ett par slalomcarvers. Vår uppgift är inte att såga någon skidort, snarare att förklara för vem den passar eller vad som är speciellt med just den orten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp