Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 813407" data-attributes="member: 54815"><p>Åka Skidor. Jo, kan vara rätt pinsam ibland. Särskilt från en seriös friåkares perspektiv. Jag har läst Åka Skidor så länge som jag kan minnas och min pappa har alla nummer sedan 89 eller nåt. Den är enligt mina erfarenheter grym som reklam för skidsporten till de som inte åker skidor. Och även riktigt bra för Stadium-åkaren, som gjorde en säsong i sin ungdom i alperna och anser sig själv vara en duktig och erfaren skidåkare men kanske inte riktigt är på den nivån längre. </p><p></p><p>Vartannat nummer är skidtest, vartannat stort resereportage. Skidorna som testas är "allmountain" och reportagen är från Kanada eller St Anton. Räknade till 5 reportage om St Anton de senaste 4-5 åren. Ca ett per år alltså. Okej om man kommer tillbaka till ett ställe som man redan skrivit om, men kom igen, varje säsong? Ibland kan man hitta artiklar om mindre ställen eller nya ställen men det är mer och mer sällan. </p><p></p><p>Skidtestarna i näst senaste numret (tror jag) var rocker-skidor. Den fetaste de hade testat var Bentchetler. Det är ju bra att den blev testad, men de testade inga andra som var i samma kategori och minst lika populära. Inga Hellbents, inga Ep Pro, inga SFB och inte ens några JJ. Och Gotaman hyllades såklart, det skrevs att det var den modernaste och bästa skidan man kunde få för pengar (inte helt säker på det, kan ha varit någon annan tidning, men iaf).</p><p></p><p>Häromdagen hittade jag Powder Magazine. Det var så sjukt mycket bättre. Där skrevs om klädtrenden, Ryssland, influensen från andra sporter och andra lite mer "friåknings-kulturella" saker. Det fanns mer bakom artiklarna än att redaktören åkte puder gratis.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 813407, member: 54815"] Åka Skidor. Jo, kan vara rätt pinsam ibland. Särskilt från en seriös friåkares perspektiv. Jag har läst Åka Skidor så länge som jag kan minnas och min pappa har alla nummer sedan 89 eller nåt. Den är enligt mina erfarenheter grym som reklam för skidsporten till de som inte åker skidor. Och även riktigt bra för Stadium-åkaren, som gjorde en säsong i sin ungdom i alperna och anser sig själv vara en duktig och erfaren skidåkare men kanske inte riktigt är på den nivån längre. Vartannat nummer är skidtest, vartannat stort resereportage. Skidorna som testas är "allmountain" och reportagen är från Kanada eller St Anton. Räknade till 5 reportage om St Anton de senaste 4-5 åren. Ca ett per år alltså. Okej om man kommer tillbaka till ett ställe som man redan skrivit om, men kom igen, varje säsong? Ibland kan man hitta artiklar om mindre ställen eller nya ställen men det är mer och mer sällan. Skidtestarna i näst senaste numret (tror jag) var rocker-skidor. Den fetaste de hade testat var Bentchetler. Det är ju bra att den blev testad, men de testade inga andra som var i samma kategori och minst lika populära. Inga Hellbents, inga Ep Pro, inga SFB och inte ens några JJ. Och Gotaman hyllades såklart, det skrevs att det var den modernaste och bästa skidan man kunde få för pengar (inte helt säker på det, kan ha varit någon annan tidning, men iaf). Häromdagen hittade jag Powder Magazine. Det var så sjukt mycket bättre. Där skrevs om klädtrenden, Ryssland, influensen från andra sporter och andra lite mer "friåknings-kulturella" saker. Det fanns mer bakom artiklarna än att redaktören åkte puder gratis. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp