Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 924672" data-attributes="member: 40931"><p>Vad hände här? Tråden tog plötsligt en vändning å det intressanta, från det gamla slentrian-nedklankeriet av ÅS som vi alla redan känner till så väl. Trevligt med en levande tråd.</p><p></p><p>För att säga vad jag tycker om denna sak så kan jag börja med att jag tycker det varit lite lustigt att så många orkat gnälla om denna tidning. Varför läser man den om man stör sig på den? Jag kan förvisso hålla med om att ÅS är skidsveriges svar på metalsveriges Hammerfall. Men därmed inte sagt att jag inte har ett par upplagor liggandes på toan där Sverre och Kaj virkar mössor och kör puder. Och nog fan händer det att jag drar på en Hammerfalldänga ibland efter en sju-åtta gin.</p><p></p><p>Lowe71, Det där elitistiska tänket att varje tidsskrift måste innehålla litterära mästerverk i paritet med söderbergs diton, är ju åt skogen och överpretto. Var sak har sin plats. När jag sitter på toa och "gör jobbet" är jag inte intresserad av att läsa ofantliga epos, med intriger som får mig att slå knut. Jag vill ha en tidning som kör med raka rör. Bilder levereras med lite brödtext emellanåt så att ett bra flöde i läsningen uppstår.</p><p></p><p>Därmed inte sagt att jag inte tycker det finns utrymme på marknaden för en riktigt välskriven skidtidning med djuplodande artiklar - det gör det! Men försök förstå att det kanske finns olika ändamål med olika medel. Dessutom är det knappast konstruktivt att lägga fram din kritik på det här gnälliga sättet. Jag trodde först att du hade ett visst mått av ironi inbakad i dina inlägg, men tydligen inte. </p><p></p><p>Beträffande din lista på orter som du numera inte vill besöka, eftersom ÅS har skrivit för många reportage om dessa (la grave, revelstoke, chamonix och all heli-skiing mm), blir jag också lite nyfiken på dig... Hur blev det såhär? Hur kunde ditt hat mot ÅS bli så stort, att det för dig är helt otänkbart att köra lagg i någon av ovan nämnda fantastiska orter - bara pga ÅS? Mycket besynnerligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 924672, member: 40931"] Vad hände här? Tråden tog plötsligt en vändning å det intressanta, från det gamla slentrian-nedklankeriet av ÅS som vi alla redan känner till så väl. Trevligt med en levande tråd. För att säga vad jag tycker om denna sak så kan jag börja med att jag tycker det varit lite lustigt att så många orkat gnälla om denna tidning. Varför läser man den om man stör sig på den? Jag kan förvisso hålla med om att ÅS är skidsveriges svar på metalsveriges Hammerfall. Men därmed inte sagt att jag inte har ett par upplagor liggandes på toan där Sverre och Kaj virkar mössor och kör puder. Och nog fan händer det att jag drar på en Hammerfalldänga ibland efter en sju-åtta gin. Lowe71, Det där elitistiska tänket att varje tidsskrift måste innehålla litterära mästerverk i paritet med söderbergs diton, är ju åt skogen och överpretto. Var sak har sin plats. När jag sitter på toa och "gör jobbet" är jag inte intresserad av att läsa ofantliga epos, med intriger som får mig att slå knut. Jag vill ha en tidning som kör med raka rör. Bilder levereras med lite brödtext emellanåt så att ett bra flöde i läsningen uppstår. Därmed inte sagt att jag inte tycker det finns utrymme på marknaden för en riktigt välskriven skidtidning med djuplodande artiklar - det gör det! Men försök förstå att det kanske finns olika ändamål med olika medel. Dessutom är det knappast konstruktivt att lägga fram din kritik på det här gnälliga sättet. Jag trodde först att du hade ett visst mått av ironi inbakad i dina inlägg, men tydligen inte. Beträffande din lista på orter som du numera inte vill besöka, eftersom ÅS har skrivit för många reportage om dessa (la grave, revelstoke, chamonix och all heli-skiing mm), blir jag också lite nyfiken på dig... Hur blev det såhär? Hur kunde ditt hat mot ÅS bli så stort, att det för dig är helt otänkbart att köra lagg i någon av ovan nämnda fantastiska orter - bara pga ÅS? Mycket besynnerligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp