Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 924975" data-attributes="member: 120579"><p>Så dålig är den inte.</p><p>När jag gick i högstadiet slutet av 80 talet så hade jag inte råd att köpa tidningen, intresset för skidåkningen fanns då vår familj tillbringade ca 35-40 skiddagar/säsong.</p><p>Som tur var fanns det någon på skolans bibliotek som gillade Åka Skidor då den fanns där. Vi var några killar som drömde oss bort i härliga repotage, detta skapade då mitt skid intresse fanns liksom inget internet då.</p><p>Dagens Åka Skidor läser jag fortfarande och jag vet att det är ganska många i min ålder som läser den (män35-45år).</p><p>Vi har fått familjer nu barnen börjar bli större, åker med familjen till fjällen någon gång per år och har en grabb resa per säsong då vi kan åka och få ut max av skidåkningen.</p><p>Tidningen har olika tester om tex rocker skidor allmountain och pist skidor dam skidor, det är inte så lätt att få till resa då det är någon skidtestarhelg och då är ju faktiskt tidningens repotage viktiga för oss.</p><p>När dagen är slut har vi testat varrandras skidor på grabb resan och diskuterar carving skär kort sväng långsväng kläder skydd formgjutna sulor osv.</p><p>Tidningen har snygga kort också, då det är kul att fota så inspererar vissa kort mig att stå på lite speciella ställen och fota.</p><p>Lite svårt att motivera att köpa en Go Pro hd 2 för min fru, men det känns som nästa pryl att införskaffa sig.</p><p>Länge leve tidningen som fångat mig och gett mig mitt stora intresse för skidåkning.</p><p>Hade jag växt upp 20 år senare så hade jag nog fått insperationen från internet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 924975, member: 120579"] Så dålig är den inte. När jag gick i högstadiet slutet av 80 talet så hade jag inte råd att köpa tidningen, intresset för skidåkningen fanns då vår familj tillbringade ca 35-40 skiddagar/säsong. Som tur var fanns det någon på skolans bibliotek som gillade Åka Skidor då den fanns där. Vi var några killar som drömde oss bort i härliga repotage, detta skapade då mitt skid intresse fanns liksom inget internet då. Dagens Åka Skidor läser jag fortfarande och jag vet att det är ganska många i min ålder som läser den (män35-45år). Vi har fått familjer nu barnen börjar bli större, åker med familjen till fjällen någon gång per år och har en grabb resa per säsong då vi kan åka och få ut max av skidåkningen. Tidningen har olika tester om tex rocker skidor allmountain och pist skidor dam skidor, det är inte så lätt att få till resa då det är någon skidtestarhelg och då är ju faktiskt tidningens repotage viktiga för oss. När dagen är slut har vi testat varrandras skidor på grabb resan och diskuterar carving skär kort sväng långsväng kläder skydd formgjutna sulor osv. Tidningen har snygga kort också, då det är kul att fota så inspererar vissa kort mig att stå på lite speciella ställen och fota. Lite svårt att motivera att köpa en Go Pro hd 2 för min fru, men det känns som nästa pryl att införskaffa sig. Länge leve tidningen som fångat mig och gett mig mitt stora intresse för skidåkning. Hade jag växt upp 20 år senare så hade jag nog fått insperationen från internet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp