Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 924996" data-attributes="member: 45951"><p>Woho!</p><p></p><p>Lång-lunch - Va fan har man missat mycket eller?</p><p></p><p><strong>Lowe71:</strong></p><p>1. Att säga upp prenumeration en till en tidning och sedan fortsätta klaga på den, känns ungefär lika tragiskt som att göra slut med en borderline-brud och sedan fortfarande sitta och snyfta om hur kass hon var på after work:en. Gå vidare. Höj blicken lite. </p><p></p><p>2. Att sticka en pinne i ett getingbo (skapa en tråd som kommer att generera nät-hets) och sedan hävda att det var bättre förr (innan det fanns getingar) när det ballar ur, är ungefär lika coolt som det var att ljuga om vilka man brudar man sett nakna på högstadiet. Eller raljera om all jävla folk-öl man aldrig drack. För fan! Att vi snackar "rocker" på ett skidforum 2011 ser jag som ett sundhetstecken. Vad tycker du om smart-phones? Är det nått som är sjukt så kan vi börja snacka om pöbelns intåg på alla golfbanor. De släpper för fan till och med in kvinnor nu förtiden! Snart kan man inte vara sig själv någonstans. </p><p></p><p>3. Medelklassbarn? Vilket jävla påhopp. Jag har jobbat på kylskåpsfabrik. </p><p></p><p>4. Vem är den bästa alpinisten egentligen? Och vem har skrivit de allra roligaste böckerna?</p><p></p><p>5. Det är absolut inget fel i att vara bitter, men det är först när du inser att du inte kan förändra någonting, inte påverka någonting. Det är först när du inser att håglöshet och likgiltighet egentligen är de två bästa egenskaperna en människa kan ha. Det är då, först då, och aldrig förr som du kommer att kunna fungera som en människa bör. </p><p></p><p>6. Hur bitter är du efter varje riksdagsval? "Meeen va faaaan dom lovade ju! Mona kom tillbaka!"</p><p></p><p>7. Jag struntar i vad du säger. Det luktar avundssjuka långväg. Möjligen den klassiska "Jag vill inte ha henne, för hon var fan helt bränd. Men det betyder inte att hon ska ligga med massa andra killar!"</p><p></p><p>Helt seriöst, vem skulle inte vara avundssjuk? Jag menar, hon må ha varit kass i sängen, men hon får betalt för det!?</p><p></p><p>7. Att hoppa in sent i en tråd och desperat börja svamla de första bästa liknelserna man kommer på, är inte heller helt stabilt. Men jag har iaf en schwajnigt häftig profil-bild. Relevans-nivå: tveksam. </p><p></p><p>I am faaaaaaaaaaaaaaaaather!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 924996, member: 45951"] Woho! Lång-lunch - Va fan har man missat mycket eller? [b]Lowe71:[/b] 1. Att säga upp prenumeration en till en tidning och sedan fortsätta klaga på den, känns ungefär lika tragiskt som att göra slut med en borderline-brud och sedan fortfarande sitta och snyfta om hur kass hon var på after work:en. Gå vidare. Höj blicken lite. 2. Att sticka en pinne i ett getingbo (skapa en tråd som kommer att generera nät-hets) och sedan hävda att det var bättre förr (innan det fanns getingar) när det ballar ur, är ungefär lika coolt som det var att ljuga om vilka man brudar man sett nakna på högstadiet. Eller raljera om all jävla folk-öl man aldrig drack. För fan! Att vi snackar "rocker" på ett skidforum 2011 ser jag som ett sundhetstecken. Vad tycker du om smart-phones? Är det nått som är sjukt så kan vi börja snacka om pöbelns intåg på alla golfbanor. De släpper för fan till och med in kvinnor nu förtiden! Snart kan man inte vara sig själv någonstans. 3. Medelklassbarn? Vilket jävla påhopp. Jag har jobbat på kylskåpsfabrik. 4. Vem är den bästa alpinisten egentligen? Och vem har skrivit de allra roligaste böckerna? 5. Det är absolut inget fel i att vara bitter, men det är först när du inser att du inte kan förändra någonting, inte påverka någonting. Det är först när du inser att håglöshet och likgiltighet egentligen är de två bästa egenskaperna en människa kan ha. Det är då, först då, och aldrig förr som du kommer att kunna fungera som en människa bör. 6. Hur bitter är du efter varje riksdagsval? "Meeen va faaaan dom lovade ju! Mona kom tillbaka!" 7. Jag struntar i vad du säger. Det luktar avundssjuka långväg. Möjligen den klassiska "Jag vill inte ha henne, för hon var fan helt bränd. Men det betyder inte att hon ska ligga med massa andra killar!" Helt seriöst, vem skulle inte vara avundssjuk? Jag menar, hon må ha varit kass i sängen, men hon får betalt för det!? 7. Att hoppa in sent i en tråd och desperat börja svamla de första bästa liknelserna man kommer på, är inte heller helt stabilt. Men jag har iaf en schwajnigt häftig profil-bild. Relevans-nivå: tveksam. I am faaaaaaaaaaaaaaaaather! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp