Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ett_Hund" data-source="post: 924999" data-attributes="member: 55507"><p>Problemet som jag uppfattar det är inte att åka skidor är kvalitativt sämre än tidningar över lag utan att vartenda hjon som någon gång i livet närt någon form av skidintresse tycks ha drabbats av skidåkar-hipstersjukan och måste vara så sjukt hardcore och insatta i allting att man snudd på skiter ner sig. Det är klart att man hittar brister i en ordinär tidskrift skriven av vanliga människor om man ägnar hela sin tillvaro åt att göra sig så anal som möjligt i sitt sökande efter en status som insatt finsmakare. Hur jäkla tokig blir man inte av alla fel i en vanlig nyhetsartikel i vilken stor dagstidning som helst när den rör ett ämne man själv har marginellt bättre förståelse för än random "pöbel"?</p><p></p><p>Jag tror inte att det är Åka Skidor som har svikit sin målgrupp så mycket som att många skidåkare som gjort sig för fina och "insatta" för att erkänna att man uppskattar deras publikationer. Jag tycker mig där se samma fenomen hos dem som sitter på freerides forum och marathonpostar dagarna i ända medan de inbillar sig att de är Greg Hill som hos 30-nånting medelklassnubbar som går omkring i inbrottstjyvskläder och låssas leva i en Morriseylåt. Jag tror faktiskt inte att det skulle spela någon roll hur bra Åka Skidor var, så länge den är uppskattad bland gemene man med ett lagom svensson skidintresse kommer den aldrig att vara okej att gilla för er som desperat försöker klösa er in i hipsterklicken.</p><p></p><p></p><p>Så nu kan ni hata mig allt vad ni orkar, jag tror ändå inte att jag orkar läsa i den här tråden igen.</p><p></p><p>Ha nu en fantastiskt trevlig vinter på er allihopa och glöm inte bort att det är åkningen i sig som ska vara det roliga, inte vem som är mest obskyr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ett_Hund, post: 924999, member: 55507"] Problemet som jag uppfattar det är inte att åka skidor är kvalitativt sämre än tidningar över lag utan att vartenda hjon som någon gång i livet närt någon form av skidintresse tycks ha drabbats av skidåkar-hipstersjukan och måste vara så sjukt hardcore och insatta i allting att man snudd på skiter ner sig. Det är klart att man hittar brister i en ordinär tidskrift skriven av vanliga människor om man ägnar hela sin tillvaro åt att göra sig så anal som möjligt i sitt sökande efter en status som insatt finsmakare. Hur jäkla tokig blir man inte av alla fel i en vanlig nyhetsartikel i vilken stor dagstidning som helst när den rör ett ämne man själv har marginellt bättre förståelse för än random "pöbel"? Jag tror inte att det är Åka Skidor som har svikit sin målgrupp så mycket som att många skidåkare som gjort sig för fina och "insatta" för att erkänna att man uppskattar deras publikationer. Jag tycker mig där se samma fenomen hos dem som sitter på freerides forum och marathonpostar dagarna i ända medan de inbillar sig att de är Greg Hill som hos 30-nånting medelklassnubbar som går omkring i inbrottstjyvskläder och låssas leva i en Morriseylåt. Jag tror faktiskt inte att det skulle spela någon roll hur bra Åka Skidor var, så länge den är uppskattad bland gemene man med ett lagom svensson skidintresse kommer den aldrig att vara okej att gilla för er som desperat försöker klösa er in i hipsterklicken. Så nu kan ni hata mig allt vad ni orkar, jag tror ändå inte att jag orkar läsa i den här tråden igen. Ha nu en fantastiskt trevlig vinter på er allihopa och glöm inte bort att det är åkningen i sig som ska vara det roliga, inte vem som är mest obskyr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp