Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 925234" data-attributes="member: 13861"><p>Herre jösses, det här är ett skidforum. Vi pratar om något i grunden så oseriöst som en skidtidning som inledde sin bana en gång i tiden med att publicera bilder på hot-doggers i bar överkropp som körde paråkning. Om någon missade det så var ungefär 99% av mitt senaste inlägg skämt och ironi. Om det inte gick igenom kan iofs bero på att vi är på väg över midnatt för andra kvällen i rad på kontoret.</p><p></p><p>Och ja, jag gillar paj. Både köttpaj och äpplepaj med extra vaniljsås. Men inte när den kastas i digital form. Och nej, jag tar ingenting som personliga påhopp såvida ingen nämner mig med namn och hela skiten. Och nej, jag har inte haft för avsikt att hoppa på någon personligen heller. Och ja, jag har ett snuskigt kul jobb. Och ja, jag vill att Åka Skidor ska vara en kul tidning att läsa för folk som tycker det här med att glida på snö utför berg med två plank är jävligt skoj även om jag fattar att vi inte kan tillfredställa alla våra 90000 läsare till 100%. Tyvärr. Hur mycket jag/vi än vill det. Och hade jag fått välja fritt hade vi haft marknaden och möjligheten att göra en svensk motsvarighet till Powder eller Skier's Journal, tyvärr går inte det i ett litet land som vårt. </p><p></p><p>Däremot inte sagt att ÅS inte kan bli bättre, för det kan den alltid. Klaga gärna, som fan till och med. Men mitt i allt så hade det någon gång varit kul att höra ett mer kreativt och utvecklat förslag än "mer djuplodande". Jag finns på Freeride, på FB, på telefon, på mail, eller i liftkön framför dig när det dumpat. Säg "Tja Tobbe, vad tror du om en artikel om inuiterna på Grönland? Har hört att dom kör jävligt feta linjer med en plastsäck under arslet, dom spöade Cal Pettit rätt hårt när dom var där och filmade All I Can." Vill ni ha flextal i våra fatskitester? Gärna det, jag med! Men vi är två personer som gör skidtesterna och vi hinner rent fysiskt inte med mer jobb än det redan är att testa 50+ par skidor så kom upp till Åre med din flexindikatormaskin och hjälp oss istället. Typ. Jag vet, jag svamlar. </p><p></p><p>Men mest av allt gillar jag att åka puder. Och jag tycker fortfarande att vi (och i ordet vi inkluderar jag även mig själv) borde ta skidåkning lite mindre überseriöst och se njutningen i det hela. För det ÄR kul att åka tuttdjupt puder och dricka bira med polarna efteråt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 925234, member: 13861"] Herre jösses, det här är ett skidforum. Vi pratar om något i grunden så oseriöst som en skidtidning som inledde sin bana en gång i tiden med att publicera bilder på hot-doggers i bar överkropp som körde paråkning. Om någon missade det så var ungefär 99% av mitt senaste inlägg skämt och ironi. Om det inte gick igenom kan iofs bero på att vi är på väg över midnatt för andra kvällen i rad på kontoret. Och ja, jag gillar paj. Både köttpaj och äpplepaj med extra vaniljsås. Men inte när den kastas i digital form. Och nej, jag tar ingenting som personliga påhopp såvida ingen nämner mig med namn och hela skiten. Och nej, jag har inte haft för avsikt att hoppa på någon personligen heller. Och ja, jag har ett snuskigt kul jobb. Och ja, jag vill att Åka Skidor ska vara en kul tidning att läsa för folk som tycker det här med att glida på snö utför berg med två plank är jävligt skoj även om jag fattar att vi inte kan tillfredställa alla våra 90000 läsare till 100%. Tyvärr. Hur mycket jag/vi än vill det. Och hade jag fått välja fritt hade vi haft marknaden och möjligheten att göra en svensk motsvarighet till Powder eller Skier's Journal, tyvärr går inte det i ett litet land som vårt. Däremot inte sagt att ÅS inte kan bli bättre, för det kan den alltid. Klaga gärna, som fan till och med. Men mitt i allt så hade det någon gång varit kul att höra ett mer kreativt och utvecklat förslag än "mer djuplodande". Jag finns på Freeride, på FB, på telefon, på mail, eller i liftkön framför dig när det dumpat. Säg "Tja Tobbe, vad tror du om en artikel om inuiterna på Grönland? Har hört att dom kör jävligt feta linjer med en plastsäck under arslet, dom spöade Cal Pettit rätt hårt när dom var där och filmade All I Can." Vill ni ha flextal i våra fatskitester? Gärna det, jag med! Men vi är två personer som gör skidtesterna och vi hinner rent fysiskt inte med mer jobb än det redan är att testa 50+ par skidor så kom upp till Åre med din flexindikatormaskin och hjälp oss istället. Typ. Jag vet, jag svamlar. Men mest av allt gillar jag att åka puder. Och jag tycker fortfarande att vi (och i ordet vi inkluderar jag även mig själv) borde ta skidåkning lite mindre überseriöst och se njutningen i det hela. För det ÄR kul att åka tuttdjupt puder och dricka bira med polarna efteråt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pinsamt, Åka Skidor!
Tillbaka
Topp